Kiedy Netflix wprowadzi do Polski tańszy plan z reklamami? Okazuje się, że do tego jeszcze długa droga. Jest jednak nadzieja, że skorzystamy z niego jeszcze w 2023 roku.
Netflix zrewolucjonizował niedawno funkcjonowanie swojej platformy. Serwis wprowadził bowiem do swojego portfolio tańszy plan z reklamami, który umożliwia nam dostęp do ulubionych produkcji za mniejsze pieniądze.
Takie rozwiązanie trafiło już do kilku krajów jesienią 2022 roku. Pojawiło się między innymi w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech czy Francji.
Za dostęp do platformy z reklamami zapłacimy o kilka euro/dolarów mniej niż za ten podstawowy. Taka opcja może więc przekonać do siebie wielu, którzy nie korzystali z Netflixa właśnie ze względu na cenę.
Według raportu Ampere Analysis w USA nowe rozwiązanie przyczyniło się do 58% wzrostu średniej dziennej liczby rejestracji na platformie Netflix w dniach 3-5 listopada 2022.
Kiedy Netflix z reklamami w Polsce?
A co z planem z reklamami w Polsce? Choć wielu Polaków sceptycznie podchodzi do takiego rozwiązania, to okazuje się jednak, że nad Wisłą nie brakuje chętnych do skorzystania z niego.
Nadzieje na rychłe wprowadzenie planu z reklamami dawał fakt, że we wrześniu 2022 roku Netflix otworzył własne biuro w Warszawie – wielu liczyło, że zadaniem części oddziału będzie właśnie pozyskiwanie reklamodawców do tańszego pakietu. Tak na razie jednak jeszcze się nie stało.
Chętni na skorzystanie z taniego planu muszą więc uzbroić się w cierpliwość. Jak donosi portal Wirtualnemedia.pl, usługa może pojawić się w Polsce dopiero pod koniec 2023 roku, a może i jeszcze później. Sukces w krajach, w których tańszy Netflix jest już dostępny, daje przynajmniej nadzieję na to, że niebawem takie rozwiązanie dostępne będzie globalnie.
Dzięki pakietowi z reklamami, który jest o 3 dolary tańszy niż plan podstawowy, udało się przyciągnąć więcej wrażliwych na ceny subskrybentów Netflix, którzy wcześniej z niego zrezygnowali. Ponadto, wraz ze wzmocnieniem konkurencji, niska cena 6,99 dolarów sprawia, że subskrypcja wielu usług jednocześnie jest bardziej przystępna cenowo
– tłumaczy Mayssa Jamil z Ampere Analysis.
Przeczytaj również
Ja już wiem, jakie produkcje obejrzymy w SkyShowtime. Sprawdź i Ty!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.