Rynek aplikacji mobilnych w 2022 roku po raz pierwszy zarobił mniej niż dotychczas. Strata w wysokości 3 miliardów nie przekłada się jednak na wyniki pobrań – ciągle instalujemy więcej!
2022 rok był pierwszym, w którym rynek aplikacji mobilnych zarobił mniej, niż w ubiegłych latach.
Jak podaje nowy SafeBettingSites, globalne wydatki na aplikacje mobilne zmalały aż o 2%, czyli 3 miliardy dolarów! W 2022 wydaliśmy w sklepach z aplikacjami 167 miliardów dolarów.
Rynek aplikacji mobilnych na przestrzeni lat
Co ciekawe, rekord na tym rynku padł w 2017 roku, kiedy to klienci wydali na apki 82,1 miliardy dolarów. To wzrost aż o 42% względem roku 2016. W roku 2021 również mieliśmy do czynienia z wysokim wzrostem, aż o 18%. Dobrze przedstawia to poniższy wykres:
Warto jednak zaznaczyć, że spadek w zarobkach nie oznacza wcale braku zainteresowania aplikacjami wśród użytkowników. W 2022 roku pobraliśmy bowiem 255 miliardów aplikacji mobilnych, czyli aż o 10% więcej niż w roku 2021.
Aby lepiej to zobrazować, warto dodać, że to aż o 82% więcej niż sześć lat temu. Nic jednak dziwnego w tym, że chętniej wybieramy aplikacje tańsze bądź darmowe. W 2022 roku globalny kryzys odbił się także na tym rynku.
Według najświeższych przewidywań liczba pobrań apek na nasze smartfony stale będzie rosła. Do 2025 roku ma już przekroczyć aż 300 miliardów. Nic w tym dziwnego, skoro przed ekranami naszych sprzętów spędzamy coraz więcej czasu – tutaj rekordy stale są pobijane.
Przeczytaj również
O zgrozo: te błędy Polacy najczęściej popełniają w internecie. Aż żal patrzeć
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.