YouTube rezygnuje z części reklam w serwisie. Dla widzów to oczywiście świetna wiadomość – Google podobno chce stawiać na mniej irytujące treści na platformie.
YouTube od dłuższego czasu zwiększa liczbę reklam, jakie pojawiają się na platformie.
To oczywiście celowe działanie, które ma nie tylko zwiększyć dochody z samych reklam, ale również zachęcić kolejnych użytkowników do przejścia na wersję Premium platformy, czyli płatną, ale bez denerwujących reklam.
Dziś gigant z Mountain View zapowiedział jednak zmianę, która niektórych może zaskoczyć. YouTube usuwa bowiem część reklam ze swoich filmów. O jakich reklamach dokładnie mowa?
Koniec z banerami na YouTube
Chodzi o reklamy nakładkowe, czyli banery, które pojawiają się na ekranie w trakcie odtwarzania wideo. Te znikną z platformy już za niespełna miesiąc, dokładnie 6 kwietnia 2023.
Warto też zaznaczyć, że reklamy nakładkowe obecne były jedynie w wersji desktopowej YouTube’a – aplikacje mobilne takich nie posiadały.
Gigant z Mountain View tłumaczy swoją decyzję tym, że taka forma reklam jest już przestarzała, a także psuje odbiór treści na platformie.
Jednocześnie zaznacza, że chce zwiększyć zainteresowanie odbiorców innymi formami reklam – YouTube dba więc raczej o swoje, a nie nasze interesy (cóż za zaskoczenie):
Nakładki reklamowe nie będą już wyświetlane w YouTube, aby poprawić wrażenia widzów i przenieść zaangażowanie na skuteczniejsze formaty reklam na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych — tak dokładnie skomentował swoją decyzję YouTube.
Przeczytaj również
Nowy iPhone 14 (Plus) już w Polsce: sprawdź cenę! Kup sobie Słońce w zimie
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.