Netflix ma powody do zadowolenia – plan z reklamami to strzał w dziesiątkę. Korzysta z niego już ponad milion użytkowników!
Wprowadzenie przez Netflixa tańszego planu z reklamami spotkało się z bardzo mieszanym odbiorem wśród publiczności. Jedni uznali, że to świetny pomysł, bo przecież dostęp do treści możemy mieć taniej, a reklam pewnie nie będzie aż tak dużo.
Inni zaś wyśmiali pomysł giganta, wytykając dodatkowe ograniczenia – dla przykładu okrojoną ofertę filmów i seriali, czy brak możliwości pobierania treści do obejrzenia offline.
Netflix z reklamami trafił już do kilku krajów, jednak wciąż nie dotarł jeszcze nad Wisłę. Początkowe raporty zdawały się wskazywać na niewielkie zainteresowanie publiczności – aż do teraz.
Netflix z reklamami z milionem widzów
Jak donosi Bloomberg, z tańszego planu korzysta obecnie już ponad milion użytkowników. Taki wynik spełnił prognozy Netflixa, jakie serwis przygotował dla reklamodawców.
Gigant ma więc powody do zadowolenia. Co istotne, według raportu z tańszego Netflixa nie korzystają osoby rezygnujące z droższych planów, a zupełnie nowi klienci. To o to właśnie chodziło twórcom serwisu.
Co ciekawe, plan z reklamami działający w USA to koszt 6,99 dolarów miesięcznie. Za wariant bez reklam zapłacimy 9,99 dolarów. Można by więc spodziewać się, że różnica nie jest na tyle duża, że na takie rozwiązanie znajdzie się wielu chętnych. Okazuje się jednak, że stale ich przybywa.
Skoro Netflix jest zadowolony z wyników, to pewnie niebawem plan z reklamami zacznie trafiać do kolejnych krajów – również do Polski.
Ciekawe jak sytuacja ma się u Disney+, który w 2022 roku również zaproponował taki plan, ale za to jednocześnie podnosząc ceny planów standardowych. Oj, nieładnie:
Disney+ szybszy od Netflixa. Jest tańszy plan z reklamami i… wyższe ceny
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.