Niedawno Xiaomi wprowadziło do swojej oferty… elektryczny pistolet na wodę Mijia Pulse Water Gun. To produkt nietypowy, ale nie takie cuda tworzy ten producent. Ten jednak okazał się kontrowersyjny. Twórcy innego takiego pistoletu oskarżają Xiaomi o plagiat. Serio.
Xiaomi ma w swoim portfolio mnóstwo produktów, a telefony to jedynie ułamek z nich. W ofercie tego producenta znajdziemy takie cuda, jak inteligentna deska sedesowa czy długopis łagodzący swędzenie po ukąszeniu komarów.
Przy okazji ostatnich premier Xiaomi 13 Ultra czy Xiaomi Smart Band 8 firma wprowadziła do swojej oferty elektryczny pistolet na wodę Mijia Pulse Water Gun.
Pewnie nie wspominałbym o tym sprzęcie, gdyby nie fakt, że pojawiły się poważne oskarżenia z nim w roli głównej.
Spyra: Xiaomi splagiatowało nasz pistolet na wodę
Niektóre niemieckie serwisy zauważyły, że Mijia Pulse Water Gun dość mocno przypomina elektryczny pistolet na wodę od firmy Spyra. Zauważyły głównie dlatego, że to niemiecka firma.
Tak czy inaczej, to uderzające podobieństwo zaobserwował także Sebastian Walter, założyciel i dyrektor generalny Spyra. W rozmowie z serwisem źródłowym stwierdził on, że Mijia Pulse Water Gun jest kopią SpyraThree. Kopiować pistolet na wodę, co za czasy…
Seba dodał, że „gotowość do przywłaszczania sobie wynalazków jest bardzo powszechna w Chinach”, a jego firma „bada, które patenty zostały naruszone, ale w każdym razie nie jest to żadna innowacja, ale nasza tania i bezpośrednia kopia”.
Później Panu Walterowi zrobiło się najwidoczniej przykro, gdyż stwierdził, że siła rynkowa Xiaomi jest na tyle duża, że jego mały start-up z Monachium może nie mieć szans w bezpośredniej rywalizacji.
Oczywiście rozwiązania Spyra są opatentowane w Europie, USA, Japonii i Chinach. Jeśli więc Xiaomi rzeczywiście dopuściło się kradzieży własności intelektualnej, to niemiecka marka ma szansę dowieść swoich praw.
Z tego, co wiem, Xiaomi jeszcze nie zabrało głosu w sprawie tych oskarżeń. Jeśli to zrobi, to wpis zostanie zaktualizowany.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.