Google udostępnia w Gmail nowość, która pozwoli nam szybko sprawdzić autentyczność nadchodzących wiadomości. Gigant wprowadza niebieskie znaczniki, które ułatwią weryfikację.
Google po raz kolejny bierze na tapet temat spamu w naszych skrzynkach mailowych. Gigant z Mountain View chce jeszcze lepiej ostrzegać nas przed nadchodzącym niebezpieczeństwem.
Dlatego też już od dziś Google wprowadza niebieski znacznik obok nazwy nadawcy w przychodzącym mailu, pozwalający nam zweryfikować jego tożsamość.
Niebieski znacznik nie bez powodu od razu na myśl przywodzi zweryfikowane konto – a to dzięki Twitterowi, który od lat wykorzystuje podobne oznaczenie. Niestety według decyzji Muska już niedługo za znacznik weryfikacji na Twitterze wystarczy…zapłacić.
Mapy Google z nowością dla Polaków. Podróżuj łatwiej i wygodniej
Niebieski znacznik nie tylko na Twitterze – teraz też w Gmail
W Gmailu znacznik wyświetla się na szczęście jednak zgodnie z istniejącą już od dłuższego czasu w Gmail funkcją Brand Indicators for Message Identification (BIMI). Jedynie firmy, które przejdą weryfikację w Google, mogą liczyć na jego otrzymanie.
Te, które już wdrożyły BIMI, automatycznie otrzymają plakietkę.
Szybkie najechanie kursorem na znacznik pozwoli nam zapoznać się z informacją, „nadawca e-maila jest właścicielem domeny i obrazu profilu, których używa do wysłania wiadomości e-mail”.
Znaczniki już od dziś globalnie trafiają do wszystkich użytkowników poczty Google – zarówno biznesowych, jak i indywidualnych.
Przeczytaj również
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.