Które media społecznościowe cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Okazuje się, że wciąż króluje platforma, którą wielu odłożyło już do lamusa – a jednak dalej ją uwielbiamy.
Media społecznościowe na stałe zawładnęły codziennością wielu Polaków – chętnie sięgamy po nie, zarówno korzystając ze smartfonów, jak i na większych ekranach. Która platforma cieszy się obecnie nad Wisłą największą popularnością?
W kwietniu 2023 roku takie badanie przeprowadziła agencja BrandLift – jak się okazuje, Polacy wciąż przywiązani są do bardziej „tradycyjnych” mediów społecznościowych.
Pierwsze miejsce w rankingu popularności zdobył bowiem sam Facebook, którego wielu spisało już na straty.
W Polsce jednak ma się, jak widać, całkiem nieźle – szczególnie dzięki zakładce Grupy. Te zrzeszają internautów poszukujących informacji na bardzo różne tematy – od technologicznych po tematy beauty, a także grupy założone z myślą o mieszkańcach konkretnych miast. Z Facebooka korzysta aż 50% badanych.
Drugie miejsce należy natomiast do platformy YouTube. Tę wskazało 18% badanych – już między pierwszą a drugą pozycją widać więc ogromną różnicę. Warto dodać, że YouTube zdobył aż o sześć punktów procentowych więcej, niż jeszcze cztery lata temu.
Kolejny okazał się natomiast Instagram, z którego korzystamy niemal równie chętnie, co z YouTube’a (17%) – to jednak spadek względem 2019 roku aż o 5%.
Media społecznościowe w Polsce – TikTok nie przegoni Instagrama?
Czwarta pozycja należy do TikToka, którego wybiera 8% badanych. Warto dodać, że jeszcze cztery lata temu, w 2019 roku TikTok nie figurował w zestawieniu.
Od dynamicznego wzrostu popularności platformy w 2020 roku minęło już jednak trochę czasu – wygląda na to, że aplikacja dotarła już do większości użytkowników ze swojej grupy docelowej.
Wiele osób prognozowało, że TikTok ze względu na rosnącą popularność zdominuje rynek, a tym samym wyprzedzi swoją konkurencję. Okazuje się, że nie jest to taka prosta droga. TikTok ze względu na specyficzny content, jak i dość młodą grupę odbiorców nie zagarnął wszystkich użytkowników
– dodaje Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift.
A co w zasadzie najbardziej interesuje Polaków w mediach społecznościowych?
Najchętniej szukamy tam kontaktu z bliskimi czy informacji o nowych ciekawych miejscach lub produktach. Wielu chce też po prostu dzielić się swoim życiem, publikować zdjęcia z ważnych momentów czy podróży.
Przeczytaj również
Ten operator przyspiesza 5G w Polsce. Konkurencja łapie zadyszkę
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.