Klienci Apple mają powody do obaw – mogą bowiem paść ofiarą nowego ataku phishingowego. Sprawdź, co zrobić się, by nie nabrać się na sztuczki hakerów!
Ataki phishingowe obecnie nie omijają już nikogo – niedawno hakerzy wzięli na celownik klientów Apple. W jaki sposób tym razem próbują przejąć ich dane i pieniądze?
Chcą nabrać klientów Apple na iCloud
Na ich skrzynki mailowe trafia wiadomość, w której dowiadują się, że miejsce w ich iCloud rzekomo już się skończyło.
W krótkiej wiadomości czytamy, że aby zyskać kolejne 50 GB, niezbędne jest skorzystanie z atrakcyjnej oferty przedstawionej w mailu.
Dodatkowo proponują nam skorzystanie z korzystnego planu lojalnościowego za jedyne 2,99 euro, który pozwala zaoszczędzić, oferując więcej miejsca w tej samej cenie. Aby jednak skorzystać z programu, niezbędne jest podanie naszych danych osobowych oraz danych karty płatniczej – i właśnie o to przestępcom chodzi najbardziej.
🚨Attention, si vous utilisez iCloud, cette #arnaque assez maligne vous concerne particulièrement ! ⏬🧵 pic.twitter.com/m6pOitpG7t
— Signal-Arnaques (@SignalArnaques) May 23, 2023
Oczywiście dodatkowych 50 GB nigdy nie zobaczymy, ale za to możemy wpakować się w ogromne kłopoty. Dlatego tak ważne jest ciągłe uświadamianie o niebezpieczeństwie czyhającym w sieci.
Niestety wielu wciąż nabiera się na tego typu oszustwa, a nawet te najprostsze do rozpoznania ataki – gdy oszuści, podszywając się pod doradców inwestycyjnych, namawiają nas do wzięcia kredytu.
Aby nie paść ofiarą phishingu, należy wiedzieć, aby wszystkie wiadomości weryfikować u źródła, tj. w konkretnej instytucji bankowej, czy jak w tym przypadku – u Apple.
Pod żadnym pozorem nie należy też klikać we wszelkie linki widoczne w wiadomościach. W dzisiejszym przypadku przestępców zdradzał też niepoprawny adres e-mail, który od razu powinien zapalić w naszej świadomości czerwoną lampkę.
Przeczytaj również
Apple strasznie namieszał. Jedną aktualizacją popsuł prawie wszystkie sprzęty
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.