Smartwatche globalnie zaliczyły na początku tego roku drobny spadek. Gorzej jednak sytuacja wygląda dla Apple i Samsunga – ci dwaj producenci tracą! Zyskuje za to…tania indyjska marka.
Smartwatche w ostatnich miesiącach sporo zyskiwały – coraz więcej użytkowników decydowało się na wybór inteligentnego towarzysza na swoim nadgarstku. Pierwszy kwartał 2023 roku przyniósł jednak drobny spadek – dokładnie o 1,5%.
To nie oznacza jednak, że zainteresowanie od teraz będzie już stale spadać – może to być jedynie przejściowe załamanie, szczególnie że pierwszy kwartał roku to zwykle czas, w którym nieco rzadziej decydujemy się na duże zakupy (m.in. po wydatkach związanych ze świątecznymi podarunkami).
Smartwatche globalnie – traci Apple i Samsung
Jak podaje raport Counterpoint Research, można za to zauważyć spadki również u największych liderów w kategorii wearables. Mowa oczywiście o Apple i Samsungu – obie marki straciły nieco udziałów w rynku.
Apple w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku stracił aż 6% udziałów, a to ze względu na zmniejszenie dostaw aż o 20%. Co warto zaznaczyć, to pierwszy raz od trzech lat, kiedy dostawy smartwatchy Apple w pierwszym kwartale spadły poniżej 10 milionów sztuk.
Samsung stracił zaś jedynie 1% udziału, dostarczając na rynek aż o 15% zegarków mniej.
Wzrosty notuje za to indyjski Fire-Boltt – w pierwszym kwartale 2023 na rynek trafiło aż o 57% więcej zegarków, w porównaniu z pierwszym kwartałem rok wcześniej. Tym samym Fire-Boltt uplasował się w zestawieniu tuż za Apple, zyskując tuż obok Samsunga 9% udziału w rynku.
Wykres wskazuje również na spadek Huawei – producent dostarczył globalnie aż o 14% zegarków mniej.
A jak wygląda sytuacja w kontekście poszczególnych regionów? Kwitną Indie – tam trafiło aż 27% globalnych dostaw. Kolejne rynki to USA i Kanada (26%) oraz Chiny (18%). Na każdym z nich widać jednak kilkuprocentowe spadki.
Rynek inteligentnych zegarków w Indiach wzrósł o 121% rok do roku w pierwszym kwartale 2023 r. dzięki przystępności cenowej, rosnącemu zapotrzebowaniu klientów i dostępności szerokiej gamy opcji w segmencie budżetowym.
– dodaje Anshika Jain, Senior Analyst w Counterpoint Research.
Przeczytaj również
Tani Apple Watch od Xiaomi: AMOLED, połączenia Bluetooth i bateria na 12 dni
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.