Chiński startup Greater Bay Technology opracował rewolucyjną baterię do aut elektrycznych. Naładuje się w zaledwie pięć minut od -4°C do 77°F (25 °C).
Auta elektryczne to temat budzący kontrowersje. Do ogromnej zmiany w akumulatorach może przyczynić się Chiński startup: Greater Bay Technology. Opracowana bateria wyróżnia się specjalną cechą.
Najnowsza bateria ładuje się w niskich temperaturach z normalną prędkością. Współzałożyciel i prezes Huang Xiangdong podkreśla, że jest to zasługa nowego ogniwa Phoenix.
Poprzez wykorzystanie materiałów nadprzewodzących i zarządzania termicznego można ogrzać baterię od -4°C do 77°F (25 °C) w zaledwie pięć minut. Jest to optymalna temperatura do ładowania samochodu elektrycznego.
Prezes Grater Bay Technology jest przekonany, że akumulator rozwiąże inne problemy. Warto przytoczyć jego słowa „Nie ma znaczenia, czy jest to upalny, czy zimny dzień, nie wpłynie to na zasięg baterii Phoenix”.
Mróz jest wielkim przeciwnikiem aut elektrycznych. Niektórzy producenci samochodów dodają pompy ciepła. Niemiecka firma ZF opracowała prototyp podgrzewanego pasa bezpieczeństwa (lub pasa grzewczego) w celu zmniejszenia zużycia energii do ogrzewania kabiny.
Typowy zasięg aut elektrycznych wynosi od 400 do 500 kilometrów. W przypadku omawianej baterii ma mieć ona zasięg 1000 km (621 mil). Teoretycznie udałoby się przejechać dystans z Gdańska do Zakopanego. Ambicje firmy są ogromne.
Spodziewają się, że w przyszłym roku ogniwa trafią do pojazdów elektrycznych Aion. Trzecia najpopularniejsza marka samochodów elektrycznych w Chinach. Ponadto Greater Bay Technology prowadzi rozmowy z innymi producentami aut elektrycznych.
Długoterminowa wizja Huanga brzmi: „Kiedy pojazdy elektryczne będą mogły być napędzane i konserwowane jak samochody benzynowe, istnieje większa szansa na masową adopcję”.
Postęp technologiczny na przestrzeni ostatnich lat mocno się zmienił, dlatego słowa Huanga wydają się bardzo realne. Taka bateria może okazać się przydatna, przecież Unia Europejska zabroniła rejestracji nowych samochodów spalinowych po 2035 roku.
Greater Bay Technology to dwuletni startup, jego wycena wynosi ponad 1 miliard dolarów. Odnieśli już sukces w ramach pierwszego ogniwa, te trafiło do elektrycznego SUV’a V Plus firmy Aion.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.