Klienci operatorów Play i Plus powinni szczególnie uważać na wiadomości, jakie otrzymują. Hakerzy wzięli ich bowiem na celownik – oszustwo tym razem dotyczy kart eSIM.
Ulubiona metoda działań hakerów znów ma nową odsłonę – tym razem oszuści chcą wyciągnąć dane i pieniądze od klientów Play i Plusa. W jaki sposób? Oczywiście rozsyłając fałszywe maile, podszywając się pod obu operatorów.
Plus i Play – oszustwo mailowe
Hakerzy w wiadomościach mailowych informują o rzekomym złożeniu wniosku o kartę eSIM. Wiadomości przychodzą z bardzo podejrzanych adresów mailowych ctjunkmehnatises@amadeusqatar.com oraz greffinr@isell.com.au. W nich czytamy:
Drogi Kliencie,
Dziękujemy za przeniesienie Sima do eSIM, jeśli nie pytałeś o to przeniesienie, kliknij poniższy link, aby anulować zamówienie.
Oczywiście do wiadomości dołączony jest link, który kieruje nas do fałszywej strony stworzonej przez hakerów.
Tam jesteśmy proszeni o podanie naszych danych do logowania. W ten sposób są w stanie bez problemu przejąć nasze konta, a nawet numer telefonu.
Jeśli na nasze skrzynki mailowe trafi taka wiadomość, najważniejsze jest oczywiście nie klikanie w podany link oraz niepodawanie żadnych danych na stronie. Jeśli już jednak zalogowałeś się na fałszywej stronie, koniecznie jak najszybciej skontaktuj się ze swoim operatorem – w tym wypadku będzie to Play lub Plus.
Przeczytaj również
Zmiany u popularnego operatora. Duże paczki gigabajtów w nowym abonamencie
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.