Sprzedaż w internecie na przestrzeni lat mocno się rozwinęła. Wraz z nią cała branża musiała sprostać oczekiwaniom klientów. Niedawno DHL wprowadził do App Store i Google Play autorską aplikację: Mój DHL.
Niedawno debiutowała aplikacja „Mój DHL”, która funkcjonuje na podobnych zasadach jak popularna aplikacja konkurencyjnego przewoźnika. Firma gorąco zachęca do korzystania z jej aplikacji, aby mieć wszystko zawsze pod ręką. Bez konieczności otrzymywania powiadomień przez SMS lub e-mail.
Nowa era w DHL
Rejestracja w aplikacji jest niezwykle prosta. Wymagane są jedynie podstawowe dane, takie jak e-mail i numer telefonu. Od tego momentu masz wszystko, czego potrzebujesz, na wyciągnięcie ręki.
Tak właściwie DHL przygotował to, co dostępne jest w wielu innych miejscach. W aplikacji sprawdzisz historię swoich przesyłek. Niezależnie gdzie wysyłasz paczki czy do punktu, czy automatu będą one dostępne w aplikacji.
Funkcjonalność aplikacji umożliwia zarządzanie swoją przesyłką. Możesz łatwo przekierować paczkę do automatu POP BOX lub punktu POP. Jeżeli to konieczne, możesz także zmienić termin dostawy. Funkcja śledzenia kuriera z paczką na mapie jest również dostępna.
Interesujące jest to, że DHL zdecydował się również dodać funkcję kontaktu z kurierem bezpośrednio przez aplikację, dodając numer telefonu. Zdecydowanie może okazać się niezwykle pomocne w nagłych sytuacjach. Dodatkowo aplikacja oferuje możliwość bezdotykowego odbioru paczki ze skrytki.
Co więcej, aplikacja wyświetla kwotę do zapłaty przy odbiorze paczki, co pozwala na wcześniejsze przygotowanie się do zapłaty, bez potrzeby kontaktu z kurierem.
Jak aplikacja sprawuje się w praktyce?
Postanowiłem sprawdzić, jak aplikacja działa w praktyce, i zainstalowałem ją na swoim telefonie. Zaciekawiło mnie rozwiązanie związane z nadawaniem przesyłek i mocno się rozczarowałem. Okazało się, że po kliknięciu przekierowuje mnie na stronę dhl24, podczas gdy wolałbym, aby całość procesu odbywała się bezpośrednio w aplikacji.
Aplikacja oferuje także wiele innych funkcji, takich jak:
- Moje numery telefonu i adresy email, które są dodane w celu podglądu. Jedynie email można edytować w tym miejscu,
- Zgłoszenie interwencji/reklamacji, tutaj ponownie jest przekierowane na dedykowaną stronę z dhl24,
- Można edytować ustawienia aplikacji, w tym: język, ciemną/jasną wersję interfejsu, prywatność i wyrażanie zgód oraz zmienić wielkość czcionki,
- Dostępne są również inne opcje związane z regulaminem, polityką prywatności, najczęstszymi pytaniami.
Z samej aplikacji można usunąć konto i się wylogować. Aplikacja dostępna jest w App Store i Google Play.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.