YouTube po raz kolejny mierzy się z użytkownikami, którzy korzystają z programów blokujących reklamy. Tym razem sięga po ciężkie działa – blokuje dostęp do serwisu po trzech obejrzanych filmach.
YouTube szuka kolejnych rozwiązań, które mogłyby przeszkodzić korzystającym z programów blokujących wyświetlanie reklam na platformie. Tym razem gigant z Mountain View ma na to nowy pomysł. Całkiem zablokuje im dostęp do serwisu.
Blokujesz reklamy? No to YouTube zablokuje odtwarzacz
Pierwsi użytkownicy zaczęli już zauważać testowane przez platformę rozwiązanie. Jak donoszą za pośrednictwem Reddita, ta nowość sprawia, że korzystający z różnych blokerów reklam są w stanie obejrzeć na YouTube jedynie trzy filmy.
Następnie odtwarzacz wideo zostaje zablokowany, a na ekranie zobaczymy tylko komunikat o konieczności wyłączenia adblocka. Wygląda to tak jak na grafice poniżej:
Widać, że Google próbuje coraz bardziej agresywnych metod, by przekonać użytkowników do skorzystania z wersji Premium serwisu. Przed tymi, którzy nie chcą zapłacić, trudny czas.
Nic dziwnego jednak, że wielu wciąż opiera się przed tym krokiem – miesięczny koszt YouTube Premium to bowiem w Polsce aż 23,99 złotych. To całkiem sporo, jak za możliwość oglądania wideo bez reklam.
W tej cenie otrzymujemy jeszcze kilka dodatków – jak YouTube Music czy możliwość pobierania filmów do obejrzenia offline – ale nie oszukujmy się, większość decyduje się na subskrypcję właśnie ze względu na potwornie irytujące reklamy.
Czas pokaże, czy YouTube zdecyduje się na oficjalne wprowadzenie tego mechanizmu do platformy. Moim zdaniem tak będzie, i to całkiem niedługo. Powoli chyba trzeba się przyzwyczajać, że nawet w internecie prawie nic nie ma już za darmo.
Przeczytaj również
Unia Europejska goni Apple aż miło. Teraz chce ułatwić Ci przejście na Androida
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.