Apple dorzuca kolejne reklamy do swojego sklepu z aplikacjami. Tym razem w App Store znajdziemy je od razu po wejściu do sklepu – już przed tym nie uciekniemy.
Reklamy w sklepie z aplikacjami App Store są dostępne już od dawna, choć wydaje się, że Apple podchodzi do nich raczej ostrożnie.
Użytkownicy nie są nimi atakowani na każdym kroku, choć trzeba zaznaczyć, że w ostatnim roku przybyło ich w nowych miejscach (na przykład w wyszukiwarce aplikacji). I wygląda na to, że dalej będzie przybywać.
Reklam w Apple App Store znów jest więcej
W tym tygodniu w App Store reklamy pojawiły się bowiem w zakładce, w której nikt ich się raczej nie spodziewał. Chodzi o ekran startowy „Dziś”, który wyświetla się od razu po włączeniu sklepu.
Reklama jest niewielka i pojawia się tuż pod głównym boksem. Apple stawia też deweloperom chętnym na taką reklamę sporo wymagań. Gigant zaznacza, że aplikacje z ikoną lub nazwą uznaną za brutalną, obraźliwą, jednoznacznie seksualną lub w inny sposób nieodpowiednią nie będą polecane w nowych reklamach.
Mimo tych wymagań i tego, że reklama nie jest szczególnie narzucająca się użytkownikowi, nie zmienia to faktu, że to już kolejne miejsce, w którym Apple dodaje treści sponsorowane.
Niestety tych pewnie z czasem przybędzie jeszcze więcej – cale szczęście Apple daleko jeszcze do bycia drugim Xiaomi. Kto wie jednak, co czeka nas w przyszłości.
Co ciekawe, nowy format pojawia się tylko na iPhone’ach pracujących na systemie w wersji od iOS 16.4. Na ten moment nie znajdziemy ich na telefonach ze starszą wersją, ani w sklepie App Store na tabletach Apple.
Przeczytaj również
Fitbit Charge 5 z felerną aktualizacją. Z Twojej opaski zostanie tylko cegła
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.