Na rynek trafiają coraz bardziej zaawansowane technologicznie telefony. WiFi, 3G, Bluetooth, aparat cyfrowy, odtwarzacz muzyczny, tuner FM, dotykowy ekran – dziś bez trudu możemy znaleźć to nawet w jednym urządzeniu. Ale w tym natłoku technicznych nowinek zapominamy o pierwotnej funkcji telefonu, jaką jest rozmowa. Z jej techniczną jakością, zamiast coraz lepiej, jest coraz gorzej. Przynajmniej takie wnioski można wyciągnąć z ostatnich badań Ditech Networks.
Wynika z nich, że jakość rozmów telefonicznych, pozostaje daleko w tyle za rozwojem innych aspektów komunikacji. W USA i Europie blisko 23% rozmów nie spełnia nawet minimalnych przemysłowych standardów jakości głosu. W skali światowej będzie to aż 40%. Wszelkiego rodzaju zakłócenia, hałasy, echo, niedopasowanie poziomu głosu sprawiają, że rozmowa głosowa jest najmniej technologicznie zaawansowaną funkcją dzisiejszych telefonów komórkowych. Możemy szybko i sprawnie surfować po sieci, sprawdzać pocztę elektroniczną, wysyłać SMS-y, natomiast nie dane nam jest komfortowo rozmawiać.
Mogłoby się wydawać, że operatorzy zapomnieli zatem o pierwotnej funkcji telefonu! Czy nie byłoby miło, gdybyśmy zawsze mogli liczyć na rozmowę głosową wysokiej jakości?
źrodło: intomobile, foto:intomobile
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.