Google znów planuje zmiany w reklamach na YouTube, tym razem w wersji na TV. Reklamy będą dłuższe, ale za to podobno będzie ich mniej. Jest też zmiana wizualna oraz nowe zasady dla twórców.
YouTube od dłuższego czasu majstruje przy reklamach. Zmienia ich długość i częstotliwość, oczywiście na naszą niekorzyść. To wszystko ma na celu jedno – przekonanie jak najszerszego grona widzów do tego, że subskrypcja Premium się opłaca, przynajmniej dla świętego spokoju.
Dziś do sieci docierają kolejne doniesienia, jakoby YouTube testował już nowe zmiany w kwestii reklam w serwisie w wersji na TV. O co dokładnie chodzi?
Mniej reklam, ale dłuższe bloki w YouTube na TV
Okazuje się, że Google chce, aby reklamy w serwisie w wersji telewizyjnej były dłuższe, ale za to pojawiały się nieco rzadziej. Co ciekawe, podobno robi to…na życzenie użytkowników.
Jeśli chodzi o długie treści na ekranach telewizorów, 79% widzów wolałoby, aby reklamy wideo były zgrupowane razem, a nie rozproszone w całym filmie
– tłumaczy Google.
Taka nowa opcja proponowana przez Google może być wygodniejsza, pod warunkiem że bloki reklamowe nie staną się nagle tasiemcami niczym w klasycznej telewizji.
YouTube testuje też udostępnienie widzom platformy w wersji na TV nowego przycisku do pomijania reklam. Zamiast zwykłego przycisku z opcją „pomiń”, pojawi się niewielkie kółeczko z odliczaniem minut/sekund do końca reklam.
Zmiany dotkną też twórców. Od teraz nie będą oni już mogli wybrać, czy w trakcie filmu mają pojawiać się reklamy z możliwością ich pominięcia, czy bez. Do tej pory twórcy mogli też decydować, czy chcą, by materiały reklamowe pojawiały się także przed i po filmie.
Teraz jedyne, o czym mogą zdecydować, to o włączeniu lub o wyłączeniu reklam. Resztą już zajmie się sam YouTube.
Podobnie jak ja często korzystasz z YouTube i masz już dość reklam? Zajrzyj do mojego wpisu na temat subskrypcji YouTube Premium. Być może odpowie on na Twoje pytania:
YouTube Premium – czy warto? Brak reklam kusi, cena skutecznie odstrasza
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.