UOKiK niedawno nakazał Orange zwrot pieniędzy pobranych bezprawnie od klientów Orange i nju mobile. Już dziś pomarańczowy operator informuje o tym, jak można odzyskać środki.
Nie tak dawno donosiliśmy o decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, według którego to działania podejmowane przez Orange w Polsce do marca 2023 roku były niezgodne z obowiązującym prawem.
Chodziło tu m.in. o naliczanie opłat za połączenia z infolinią, również w sytuacji, w której konsument korzystał z oferty, w której ma darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych w ramach posiadanego pakietu.
Ustawa o prawach konsumenta wskazuje natomiast, że opłata za połączenie z numerem do kontaktu w sprawie umowy, nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie, zgodnie z taryfą, z której korzysta konsument. W takim wypadku połączenia powinny więc być bezpłatne.
UOKiK podważył także inną praktykę Orange i Nju mobile. Chodzi o pobieranie opłat za diagnozę, czy doszło do zgłaszanego w reklamacji przez konsumenta uszkodzenia i która ze stron przyczyniła się do jego powstania. Taka diagnoza kosztowała wtedy w Orange 49 złotych.
UOKiK zaznaczył, że żadne z tych działań nie było zgodne z obowiązującym prawem. Tym samym pomarańczowa sieć zmuszona jest do zwrotu kosztów klientom, którzy uiścili powyższe opłaty.
Orange oddaje pieniądze. Jak je odzyskać?
Dziś Orange informuje o możliwości odebrania zwrotu opłat – lub w zamian pakietów GB. Sieć właśnie uruchomiła możliwość składania wniosków o zwrot za połączenia na infolinię.
Wnioski można składać na tej stronie internetowej. Wszystkie niezbędne informacje, w tym komu przysługuje zwrot, dostępne są na stronach internetowych Orange i Nju mobile.
Przypomnę, że zobowiązaliśmy się wykonać tę decyzję, która wynikała z naszego dialogu z urzędem. Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy w marcu 2023 r. Pozostałe zobowiązania wykonamy zgodnie z harmonogramem.
– dodaje Orange.
Pierwsza taka opcja w Polsce. Rusza program lojalnościowy T-Mobile
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.