Ta nowość przywróci do żywych Facebook? Do Messengera i Facebooka trafiają kanały nadawcze, które pozwolą nam być jeszcze bliżej twórców i influencerów. Jak działa nowa funkcja od Mety?
Meta informuje, że zarówno na Facebooka, jak i na Messengera trafia właśnie nowa, zapowiadana już funkcja, w postaci kanałów nadawczych.
Ta opcja może być znana już części użytkowników – to dlatego, że nie tak dawno zawitała także na Instagrama. Ci, którzy z niej korzystają, wiedzą już, czego spodziewać się także na pozostałych platformach.
Kanały nadawcze na Facebook i Messenger. Jak to działa?
Jeśli jednak nie korzystasz z Instagrama, wyjaśniam. Kanały nadawcze to kolejna forma komunikacji twórców i firm z widzami i followersami. Przypominają one czat, ale jedynymi osobami, które mogą się na nim udzielać, są twórcy lub osoby wyznaczone przez administratorów.
Czytający treści odbiorcy mogą natomiast reagować na wiadomości/wideo czy głosówki przy wykorzystaniu emoji, lub głosować w ankietach. Na tym kończy się możliwość udziału w tej mniejszej społeczności.
Do kanału nadawczego możemy dołączyć, przechodząc do niego z profilu Facebookowego danego twórcy – tak samo, jak działa to w przypadku Instagrama.
Kanały nadawcze [..] dla stron na Facebooku i stanowią najnowszy dodatek do rozbudowanego zestawu narzędzi Facebooka, których administratorzy stron, tacy jak twórcy i osoby publiczne, mogą używać do bezpośredniego docierania do swoich społeczności i dalszej interakcji ze swoimi społecznościami. – tłumaczy Meta.
W Polsce kanały nadawcze nie zostają jeszcze udostępnione, ale mamy nadzieję, że pojawią się już niedługo. To przydatna opcja, bo pozwala nam być na bieżąco z treściami i twórcami, na których zależy nam najbardziej. Szczególnie przydatne może być to w przypadku profili edukacyjnych czy informacyjnych.
Być może kanały nadawcze ożywią nieco znów Facebooka, z którego twórcy rezygnują raczej na rzecz właśnie wyżej wspomnianego Instagrama.
Może się wydawać, że Facebook sporo stracił ostatnio względem nowszych platform, jak właśnie Instagram czy TikTok. Globalnie rzeczywiście tak jest, jednak okazuje się, że niekoniecznie działa to również w Polsce. Tu Facebook wciąż króluje:
Polska jest Facebookiem, który cały dzień siedzi na TikToku. Tak czas spędzają Polacy
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.