Wyniki sprzedażowe za III kwartał 2023 roku są bezlitosne. Tablety tracą na popularności i to całkiem sporo w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jak myślisz, kto tym razem wiedzie prym? Apple, Samsung, a może HUAWEI?
- Ukazał się nowy raport International Data Corporation (IDC).
- Zestawienie dotyczy obecnego rynku tabletów.
- Sprzedaż przenośnych urządzeń znacząco poszybowała w dół.
Wyniki sprzedaży tabletów Q3 2023 r. Apple znów górą
Chciałbym napisać, że tak nie jest, ale gigant z Cupertino góruje po raz wtóry. Tak było wcześniej. Tak jest również teraz. Raport dotyczący okresu od lipca do września 2023 roku jasno pokazuje górowanie Apple. Jednak okupione spadkiem o 0.4% w udziale rynku.
Przekłada się to na ciut gorszą sprzedaż. W tym przypadku oznacza to sprzedanie 2.4 miliona sztuk mniej niż w roku poprzednim. Całkiem sporo, bo trzej ostatni w zestawieniu, czyli Lenovo, HUAWEI i Amazon.com sprzedali odpowiednio: 2.6, 2.3 i 2.2 miliona egzemplarzy.
Gołym okiem widać spadkową tendencję. Wszyscy zaliczyli spadek, a rynek tabletów w III kwartale 2023 roku przeżywał kryzys. W tym samym czasie w 2022 r. sprzedano łącznie 38.8 milionów tabletów, a obecnie było to tylko 33.2 milionów.
Podium oprócz nadgryzionego jabłuszka piastuje także Samsung. Teraz udało mu się sprzedać 6 milionów urządzeń, a poprzednio było to 7.2 mln. Ostatni na zwycięskim miejscu jest przytoczony Lenovo.
Ten podobnie jak HUAWEI zaliczył regres, ale nieznaczny. Obydwie firmy straciły w sprzedaży po 100 000 modeli, co na tle konkurencji jest najlepszym wynikiem. Całościowo sprzedaż tabletów spadła o aż 14.2% rok do roku (Year-over-Year).
Przy okazji sprawdź zapowiedź smartfonów Xiaomi, które otrzymają globalnego HyperOS!
Oto smartfony Xiaomi, które globalnie otrzymają nowy HyperOS z Androidem 14!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.