UOKiK informuje o nałożeniu potężnej kary na CANAL+. Firma zapłaci ponad 46 milionów złotych za wprowadzanie klientów w błąd i naliczanie dodatkowych opłat. Dodatkowo musi też zwrócić poszkodowanym wydane pieniądze.
UOKiK nie próżnuje – rok 2024 Urząd rozpoczął od kary finansowej dla T-Mobile, związanej z promocją „1200 GB za darmo przez rok”. T-Mobile zapłaci ponad 25 milionów złotych za wprowadzanie klientów w błąd w reklamach dotyczących akcji promocyjnej:
T-Mobile Polska zapłaci ponad 25 milionów. Bo wprowadzało Polaków w błąd
CANAL+ zapłaci ponad 46 milionów złotych
Już dziś UOKiK informuje o nałożeniu kary na kolejnego giganta – tym razem to CANAL+. Firma będzie musiała zapłacić aż 46 milionów złotych kary, a do tego zwrócić poszkodowanym klientom pieniądze. Za co takiego musi zapłacić tak ogromną finansową karę CANAL+?
Wątpliwości Urzędu wzbudziły telefoniczne rozmowy sprzedażowe, w których klientom sugerowano, że konsumenci otrzymają bezpłatny prezent.
Konsultanci zapowiadali klientom przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko „przynętą” do zawarcia nowej umowy długoterminowej, o której klienci nie mieli pojęcia.
Pierwsze kilka miesięcy po rozmowie z konsultantem, telewizja była udostępniana bezpłatnie. Później pojawiały się opłaty – niektórzy konsumenci dopiero po dłuższym czasie zauważali zauważali zarówno nowe opłaty, jak i zmianę umowy.
W trakcie postępowania przeanalizowano kilkaset nagrań rozmów sprzedażowych, w których CANAL+ proponował konsumentom zawarcie równoległej umowy, o której nie wiedzieli, dopóki nie musieli zacząć za nią płacić.
– tłumaczy UOKiK
Co więcej, w rozmowach z klientami dochodziło do zawyżania cen wyjściowych. Ceny były bowiem wyższe nawet o 50% w porównaniu z podobnymi pakietami oferowanych dla nowych abonentów.
Za naruszenie interesów klientów prezes UOKiK nałożył na CANAL+ Polska karę finansową w wysokości 46 557 853 złotych. Dodatkowo firma musi zwrócić środki konsumentom, którzy od października 2019 do kwietnia 2022 zawarli umowę w ramach akcji promocyjnej.
T-Mobile Polska zapłaci ponad 25 milionów. Bo wprowadzało Polaków w błąd
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.