Jakie trendy na rynku mobilnym będą najsilniej widocznie w 2024 roku? Inflacja, sztuczna inteligencja i…? Oto 5 najsilniejszych trendów na najbliższe 12 miesięcy.
Początek 2024 roku technologicznie jest gorący – już dziś wystartowały targi CES 2024, na których to producenci chwalą się swoimi największymi osiągnięciami i pomysłami.
Co jeszcze czeka nas w nadchodzących miesiącach? Zespół Worldpanel ComTech przedstawił 5 głównych trendów, które mają zawładnąć rynkiem mobilnym w 2024 roku.
Trendy zidentyfikowano na podstawie szczegółowej analizy zachowań konsumentów w sześciu kategoriach technologicznych na 20 światowych rynkach. Przyjrzyjmy im się bliżej.
Inflacja już nam niestraszna
Jak przewidują specjaliści, obawy konsumentów dotyczące inflacji nie będą już tak wpływać na ich wybory zakupowe. 2024 globalnie ma przynieść nam wytchnienie od rosnących stóp procentowych.
Co jednak istotne, wydatki konsumenckie prawdopodobnie pozostaną na niezmienionym, a być może nawet spadkowym poziomie w porównaniu z 2023. Ten drugi scenariusz raczej nie brzmi optymistycznie dla producentów. Ciekawe jak ta sytuacja będzie kształtować się lokalnie, w Polsce.
Trendy 2024 – sztuczna inteligencja
Nie bez powodu sztuczna inteligencja została słowem roku 2023. To, co dzieje się w tym temacie, bez wątpienia jest najważniejszym wątkiem na rynku technologii, a w 2024 bez wątpienia wejdziemy w te tematy jeszcze głębiej.
Już wraz z początkiem 2024 roku usłyszeliśmy na przykład doniesienia na temat ChatGPT, który mógłby w naszym smartfonie zastąpić Asystenta Google.
Przełomowe odkrycia w zakresie sztucznej inteligencji pobudzą rozwój szeregu nowych funkcji urządzeń, a producenci technologii konsumenckich będą dużo więcej mówić o możliwościach swojego oprogramowania.
– czytamy w raporcie.
Trendy 2024: Wzrost zainteresowania odnowionymi smartfonami
Z roku na rok na popularności zyskują także urządzenia z drugiej ręki, używane i odnowione. Jak przewidują specjaliści, w 2024 roku możemy spodziewać się jeszcze większego zainteresowania konsumentów takimi produktami – nie tylko ze względu na ekologię, ale i ograniczanie wydatków.
Będzie to napędzać rynek wymiany, na którym sprzedawcy detaliczni i producenci będą konkurować, aby zaoferować konsumentom większe zyski za ich stare urządzenia, aby zachęcić użytkowników do sprzedaży.
Samsung i Apple stracą klientów?
Już od dawna to Samsung i Apple królują na rynku smartfonów w ujęciu globalnym. Nic w tej kwestii nie zmieni się w 2024 roku, jednak eksperci przewidują, że nieco bardziej zagrozi im zarówno Huawei, Xiaomi jak i Google.
Dla przykładu udział Huawei w całkowitej sprzedaży w trzecim kwartale 2023 roku wzrósł o 6 punktów procentowych w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Google sporo zyskuje natomiast w Japonii, Australii i Wielka Brytanii. Już dziś czytamy też o spadku zainteresowania iPhone’ami także w Chinach.
Składane smartfonów będą zyskiwać bardzo powoli
Składane smartfony nie są już na rynku smartfonów żadną nowością, jednak producenci dalej muszą wkładać dużo wysiłku w to, by zachęcić nas do wybrania takiej nietuzinkowej formy smartfona.
Kantar wskazuje, że nie mamy co liczyć na przełomowe zmiany w tej kwestii w 2024. W 2023 składane smartfony stanowiły zaledwie 1% wszystkich posiadanych smartfonów i nie spodziewamy się, że w 2024 liczba ta wzrośnie. Przed Samsungiem jeszcze daleka droga, by spopularyzować takie cudeńka jak Samsung In&Out Flip.
Apple Watch ochronił przed zatruciem czadem. Zbawienna funkcja uratowała życie
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.