Ostatni kwartał 2023 roku był bezlitosny dla rynku tabletów. Popularność urządzeń tego rodzaju leci na łeb na szyję, już któryś miesiąc z rzędu. Apple i Samsung nie mają powodów do dumy, ale za to HUAWEI przeżywa prawdziwy renesans. Oto szczegóły.
- W sieci pojawił się nowy raport Canalys.
- Zestawienie dotyczy rynku związanego z tabletami.
- Poprzednie wyniki sprzedażowe równie były pesymistyczne.
Wyniki sprzedaży tabletów Q4 2023 r.
Dwa pierwsze miejsca pozostają bez zmian. Królem sprzedaży wciąż jest Apple. Pozostali konkurenci nawet w połowie nie zbliżyli się do wyniku giganta z Cupertino. Niemniej Samsung był najbliższy (choć i tak daleki), aby tego dokonać. Południowokoreański producent zakończył zawody z drugim rezultatem.
Jednak tym razem podium zamyka HUAWEI, a nie Lenovo! Chiński gracz z siedzibą w Shenzhen w porównaniu do poprzedniego kwartału zaliczył niesamowity progres! Przełożyło się to na roczny wzrost na poziomie 95.1%! Tabelę domknął Amazon, który podobnie do czołówki zderzył się z szarą rzeczywistością.
Rynek tabletów w tarapatach! Apple dalej królem, ale nawet iPad dość kiepsko się sprzedaje
Mimo spadku zainteresowania tabletami trzeba zwrócić uwagę na potencjał bieżącego roku. Słupki sprzedażowe pomimo startu z ujemnego pułapu pomalutku szybują ku górze. Dobrze pokazują to konkretne liczby dostaw.
W ostatnim kwartale 2023 roku do zainteresowanych wysłano łącznie ponad 37,7 milionów egzemplarzy, natomiast w przedostatnim kwartale było ich zaledwie 33,2 milionów. Mimo wszystko całościowo sprzedaż tabletów spadła o aż 10.7% rok do roku (Year-over-Year).
Przy okazji sprawdź premierę realme C67!
Król tanich telefonów oficjalnie w Polsce: 108 MP, 8/256 GB i Android 14 w pysznej cenie
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.