mBank informuje o istotnych zmianach w aplikacji mobilnej. W najbliższym czasie nie skorzystacie już z niej, jeśli nie macie odpowiedniej wersji systemu iOS i Android. mBank jest w tej kwestii bardziej restrykcyjny od pozostałych.
Aplikacja mobilna mBanku to jedna z najszybciej rozwijających się w swojej kategorii. Stale przybywa jej ciekawych, wygodnych funkcji, które ułatwiają korzystanie z bankowości mobilnej na co dzień.
To wiąże się jednak z pewnymi wymaganiami – chodzi o systemy naszych smartfonów. Posiadacze aplikacji mBank na swoich smartfonach, muszą sprawdzić, czy nie korzystają ze zbyt przestarzałego systemu według banku.
iOS 16 i Android 8 – bez tego aplikacja mBank nie zadziała
mBank informuje bowiem, że już w marcu (o dokładnej dacie bank poinformuje w kolejnym komunikacie) zostanie wyłączone wsparcie dla aplikacji mobilnej dla tych, którzy korzystają z systemów starszych niż iOS 16 – w przypadku smartfonów Apple.
Na przełowienie kwietnia i maja 2024 mBank wyłączy natomiast działanie aplikacji dla użytkowników korzystających z Androida starszego niż 8.
Co z tymi, którzy korzystają ze starszych wersji systemów? Pozostają dwie opcje – aktualizacja, lub wymiana przestarzałego smartfona.
By korzystać z najnowszej wersji aplikacji, zaktualizuj swój system operacyjny (lub jeśli Twój telefon nie spełnia wymogów producenta, zmień go na nowszy).
Dobra wiadomość jest taka, że użytkownicy, którzy nie korzystają z powyższych wersji aplikacji, stanowią bardzo niewielki odsetek wszystkich użytkowników. Z iOS 17 korzysta już 76% użytkowników, a iOS 16 ma pozostałe 20%. Pozostaje więc bardzo niewielka część tych, którzy nie mają najnowszych wersji systemu. W przypadku Androida jest to nawet mniej niż 2%
mBank niestety boleśnie zmienia też zasady korzystania z bankomatów. Nie wygląda to atrakcyjnie:
Ten popularny w Polsce bank wprowadza takie opłaty i podwyżki, że aż pomyślisz o jego zmianie
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.