Apple traci już nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i Chinach. Gigant z Cupertino po raz pierwszy od lat nie znalazł się tam w TOP 5 najchętniej wybieranych producentów smartfonów. Chińczycy stawiają na rodzime marki.
Apple ma problem w Chinach. Producent popularnych iPhone’ów nie załapał się w TOP 5 najchętniej wybieranych przez Chińczyków producentów. Pięć pierwszych pozycji zajęły rodzime marki.
Apple traci w Chinach bardzo dużo
Te dane dotyczą drugiego kwartału 2024 roku. Tym samym udział Apple w rynku w Chinach zmniejszył się do jedynie 14%, choć w pierwszym kwartale nie było o wiele lepiej – 15% Apple zanotował w pierwszym kwartale, a 16% w drugim kwartale 2023 roku. Cały czas widać więc powolną, ale jak się okazuje znaczącą tendencję spadkową.
Kto wygrywa w Chinach? Chińczycy
Kto w takim razie wyprzedził w Chinach amerykańskiego giganta z Cupertino? Pierwsza pozycja należy w rankingu do vivo, który zdobył 18,5% udziału w chińskim rynku. Kolejny jest Huawei z 18,1% rynku. Trzecia pozycja należy do Oppo z 15,7%, zaś na czwartej znalazł się Honor z 14,5%. TOP 5 zamyka Xiaomi z 14% udziału w rynku.
Canalys tłumaczy, że to pierwszy kwartał od kilku dobrych lat, w którym to właśnie krajowi dostawcy dominują we wszystkich pięciu czołowych pozycjach.
W Chinach podobnie jak globalnie widać trend wybierania droższych, flagowych urządzeń, które mają nam posłużyć dłużej. W tym kwartale było to 26% urządzeń, podczas gdy wcześniej było to 23%. Coraz chętniej wybierają więc chińskie, flagowe modele.
Co także istotne, chiński rynek smartfonów wzrósł o prawie 10% rok do roku w drugim kwartale 2024. W tym czasie dostawy przekroczyły aż 70 milionów sztuk smartfonów. W pierwszej połowie 2024 roku łącznie dostarczono około 140,8 mln, co oznacza 7,7% wzrost dostaw rok do roku.
Apple zaś traci nie tylko w Chinach, ale także na swoim rodzimym rynku, czyli w Stanach Zjednoczonych. Tam użytkownicy coraz chętniej sięgają po urządzenia konkurencyjnego Samsunga:
Piekło zamarzło: Samsung kosi Apple na jego własnym rynku. Nikt już nie chce kupować iPhone’ów?
Źródło: Canalys, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.