Przeglądarka Google Chrome chce uporządkować nasze otwarte karty zakładki. Proponuje trzy ciekawe rozwiązania, które pozwolą nam nie tylko zachować porządek w otwartych kartach, ale i synchronizować je na kilku urządzeniach.
Google prezentuje trzy ważne nowości w przeglądarce Chrome zarówno na Androida, jak i iOS, ale także w wersji desktopowej. Te pozwolą nam między innymi na zadbanie o większy porządek w naszych otwartych kartach.
Grupy kart w Chrome na iOS
Pierwsza nowość dotyczy stricte iOS, bo dotychczas tylko tam nie była jeszcze dostępna. Chodzi o grupy kart, które trafiają teraz także na smartfony Apple, a od dłuższego czasu są już dostępne na komputerach stacjonarnych i urządzeniach z systemem Android.
Dzięki temu także na iPhone’ach i iPadach możemy od teraz grupować powiązane karty i nadawać im niestandardowe nazwy i kolory, aby szybko i łatwo je identyfikować.
Jak włączyć nowość? Wystarczy w tym celu otworzyć siatkę kart, nacisnąć i przytrzymać kartę, a następnie wybrać opcję „Dodaj kartę do nowej grupy”. Po zgrupowaniu kart możesz je dowolnie porządkować według naszych upodobań.
Synchronizacja grup kart na wszystkich urządzeniach
Jak zapowiada Google, już niedługo Chrome pozwoli także na zapisywanie i synchronizowanie grup kart. Dzięki tej nowości będą one automatycznie dostępne na wszystkich komputerach stacjonarnych, a także naszych urządzeniach mobilnych.
Chrome podpowie, co warto otworzyć ponownie
Chrome eksperymentuje także ze sugerowaniem stron do ponownego odwiedzenia na podstawie kart, które otworzyliśmy już na innych urządzeniach. Może to być szczególnie pomocne, gdy na przykład przeglądamy stronę internetową w pracy i musimy wrócić do niej już w domu.
Dzięki temu nie musimy nawet dodawać stron do zakładek ani pamiętać ich dokładnego adresu. Chrome proaktywnie zasugeruje nam strony do ponownego odwiedzenia. Nowa karta Chrome pojawia się na Androidzie, iOS, a także na komputerach stacjonarnych.
Google wprowadza także nowość do Wiadomości Google RCS na Androidzie. Dzięki niej wysłane już wiadomości SMS-owe będziemy mogli edytować przez pierwsze 15 minut od ich wysłania – podobnie jak jest to w przypadku popularnych komunikatorów:
Źródło: Google
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.