Użytkownicy PKO BP po raz kolejny mogą czuć się zagrożeni. Tajemnicze wiadomości dotyczące zawieszonych kont coraz częściej trafiają do skrzynek mailowych klientów banku. PKO działa natychmiast, informując klientów, jak powinni się zachować.
Posiadanie konta bankowego wiąże się niestety z ryzykiem ataków ze strony oszustów, którzy próbują wyłudzić dane logowania. Bardzo często podszywają się pod znane instytucje, wzbudzając u użytkowników poczucie strachu. Wysyłają oni wiadomości dotyczące nietypowych aktywności czy nieopłaconych rachunków. Chodzi im o to, abyśmy podjęli szybką, nieprzemyślaną decyzję.
PKO BP, jeden z bardziej popularnych banków w Polsce cyklicznie udostępnia na swoich mediach społecznościowych oraz oficjalnej stronie banku ważne informacje, z którymi każdy klient banku powinien się zapoznać. Nierzadko dotyczą one oszustów, którzy próbują szczęścia w podszyciu się pod instytucję.
Użytkownicy banku znowu narażeni przez oszustów
Oszuści wysyłają wiadomości e-mail o rzekomym „zawieszeniu dostępu do bankowości internetowej PKO BP”. W mailach pojawiają się różne adresy nadawcy, sam bank podaje tu np. „PKO Bank Polski S.A. <mail@mail[KROPKA]com>”. Sam fakt korzystania z wielu adresów mailowych powinno dać nam do myślenia. Jak można się domyślić, w samej treści wiadomości znajduje się link, który rzekomo przekieruje nas na stronę ze szczegółami dotyczącymi blokady naszego konta.
Kliknięcie w taki link przenosi użytkowników na fałszywą stronę, z której na urządzenie ofiary pobierane jest złośliwe oprogramowanie. Bank przypomina, by nie klikać w podejrzane linki i zawsze weryfikować źródło wiadomości, aby uniknąć ryzyka ataku hakerskiego. Dobrym sposobem w tej sytuacji byłoby, chociażby zalogowanie się ręcznie do banku i sprawdzenie, czy nasze konto rzeczywiście zostało zablokowane.
PKO BP z ważnym komunikatem
Bank podkreśla już na samym starcie, że nie jest autorem podejrzanych wiadomości. PKO BP przypomina, że oficjalne e-maile i SMS-y nigdy nie zawierają linków przekierowujących do logowania. Przed zalogowaniem się do serwisu iPKO warto zawsze dokładnie sprawdzić adres strony, aby upewnić się, że jest to autentyczna witryna banku. W razie jakichkolwiek wątpliwości klienci mogą bezpłatnie skontaktować się z infolinią banku pod numerem 800 302 302.
Źródło: PKO BP
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.