Orange Polska wreszcie zwraca pieniądze klientom w ofercie na kartę. Chodzi o środki pobrane w związku z utrzymaniem nieaktywnego konta. Sprawdź, kto może otrzymać zwrot i jak złożyć wniosek.
Orange nareszcie zwróci pieniądze tym klientom, od których była pobierana opłata za utrzymanie numeru w sieci w ofercie na kartę. Opłata ta, w wysokości 5 złotych, była naliczana co 31 dni w przypadku braku aktywności abonenta od 4 kwietnia 2022 do 24 stycznia 2024 roku.
Oczywiście decyzja Orange nie została podjęta przez samego operatora. Na początku tego roku Orange zaprzestał pobierania opłaty ze względu na wątpliwości dotyczące właściwości takich praktyk wskazane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). W odpowiedzi na te uwagi Orange Polska postanowiło zwrócić środki pobrane z tytułu opłaty za utrzymanie numeru w sieci.
Kto może otrzymać zwrot od Orange?
Zwrot przysługuje byłym klientom oferty Orange na kartę, którym w okresie od 4 kwietnia 2022 do 24 stycznia 2024 roku pobrano opłatę za utrzymanie numeru w sieci i którzy dotychczas nie otrzymali zwrotu środków w formie doładowania konta lub korekty faktury.
Jak zgłosić wniosek o zwrot?
Jak podaje Orange, wnioski o zwrot środków można składać do 18 grudnia 2024 roku poprzez ten formularz dostępny na stronie Orange. Do złożenia wniosku niezbędne są następujące dane:
- PESEL lub numer dokumentu podany przy rejestracji numeru w Orange,
- Numer telefonu, z którego pobrano opłatę za utrzymanie numeru w sieci,
- Numer rachunku bankowego, na który zostanie dokonany zwrot.
Jednocześnie Orange przypomina o działaniach, jakie podjęto już w celu zwrotu środków klietom. W przypadku klientów, którzy są w ofercie na kartę, zwrot został przyznany na:
- numer, który został obciążony opłatą i nadal był aktywny w ofercie na kartę,
- inny aktywny numer ofercie na kartę tego samego klienta, jeżeli numer, z którego została pobrana opłata, był zdezaktywowany.
W przypadku klientów, którzy przenieśli numer, z którego została pobrana opłata, na ofertę abonamentową Orange lub NJU mobile, zwrot został zrealizowany jako korekta faktury.
W przypadku klientów, którzy przenieśli numer, z którego została pobrana opłata, na ofertę subskrypcyjną NJU lub FLEX, zwrot został zrealizowany jako zasilenie konta NJU/ FLEX. Po zasileniu konta klient otrzymał potwierdzenie SMS.
Klientom, których numer na kartę uprawniony do zwrotu został wyłączony i klient nie ma innego numeru na kartę, ale ma na swoim koncie numer w ofercie abonamentowej Orange lub NJU Mobile lub w ofercie subskrypcyjnej NJU lub FLEX, zwrot został zrealizowany jako korekta faktury bądź zasilenie konta NJU/ FLEX
Orange zaprezentował już ostatnio swoją świąteczną ofertę i proponuje nam bonusy, wśród których znajdziemy drugi smartfon za złotówkę, rok bez opłat czy Netflix na 12 miesięcy całkiem za darmo:
Orange już ma święta. 12 miesięcy za darmo, smartfony za 1 zł i Netflix na rok za darmo
Źródło: Orange, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.