Internet mobilny w Polsce przyspiesza, ale u którego operatora ma się najlepiej? Listopad okazał się tryumfem jednej sieci, która zgarnęła wszystkie najważniejsze kategorie. Sprawdź, u kogo jest najszybciej.
Platforma SpeedTest.pl opublikowała właśnie ranking dostawców internetu w Polsce, bazując na około 4 milionach testów wykonanych przez użytkowników w listopadzie, czyli minionym miesiącu tego roku. Sprawdźmy, który operator najlepiej poradził sobie w kwestii internetu mobilnego.
Rankingi SpeedTest.pl są tworzone na podstawie wyników testów użytkowników w aplikacjach webowych, mobilnych (Android oraz iOS) oraz desktopowych (Windows). Tym razem dokonano aż 4 milionów testów, w tym milion pomiarów przeprowadzono w aplikacjach mobilnych.
Internet mobilny w Polsce. T-Mobile znów wygrywa
W kategorii internetu mobilnego, obejmującej połączenia 3G, 4G i 5G, liderem został T-Mobile (103,6 Mb/s), oferując najwyższe prędkości pobierania danych. Na kolejnych pozycjach znalazł się Orange ze znacznie słabszym wynikiem (84,7 Mb/s) oraz Play (78,0 Mb/s). Ostatnia pozycja ponownie należy do Plusa (55,0 Mb/s), który uzyskał wynik o ponad połowę mniejszy niż magentowa sieć.
W kwestii wysyłania danych zwyciężył jednak Play (16,9 Mb/s), ale długość PING najlepszy była również w T-Mobile (25 ms).
A jak jest z internetem 5G?
W kategorii internetu mobilnego 5G również zwycięża T-Mobile (290,1 Mb/s), dostarczając najszybsze połączenia w tej technologii. Drugą pozycję zajęło Orange (258,5 Mb/s), a trzecia należy się Play (184,0 Mb/s) – czyli dokładnie analogicznie do pomiarów z sieci 3G, 4G i 5G razem. Ostatnia pozycja znów należy do Plusa (119,2 Mb/s), który od miesięcy nie jest w stanie podskoczyć w tabeli ani o jeden stopień.
W kwestii średniej prędkości wysyłania zwyciężył Orange (31,1 Mb/s), natomiast najmniejszy PING odnotował znów T-Mobile (21 ms).
Listopad zdecydowanie był bardzo udany dla T-Mobile, ale nie jest to zaskoczeniem, bo operator zawsze dobrze radzi sobie w rankingach prędkości. Jak co miesiąc martwi też Plus, który stale ląduje na czwartej pozycji.
Prędkość to nie wszystko, na czym zależy Polakom. Ważne jest też, aby sieć działała na co dzień bez zarzutu. Co, jednak, gdy coś idzie nie po naszej myśli? Jak polscy operatorzy rozpatrują nasze skargi i reklamacje? Przyjrzał się temu Urząd Komunikacji Elektronicznej. Na co Polacy skarżą się najbardziej?
Źródło: SpeedTest, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.