Apple po raz pierwszy od dawna zostaje zdetronizowany na rynku smartwatchy i urządzeń noszonych. Pokonuje go nikt inny, jak Huawei, którego dominacja z roku na rok stale rośnie.
Huawei ma powody do zadowolenia. Chińskiemu producentowi udało się właśnie zostać liderem w rankingu producentów smarwatchy opublikowanym przez IDC. To pierwszy taki ranking od dłuższego czasu, w którym nie zwyciężył Apple.
Według raportu IDC za trzeci kwartał 2024 roku, rynek urządzeń noszonych, obejmujący smartwatche i opaski fitness, odnotował niewielki spadek. Globalne dostawy wyniosły tym razem około 139 milionów sztuk, co oznacza niewielki spadek o 1% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Mimo ogólnego spowolnienia rynku, kilka firm ma powody do świętowania. Odnotowały one bowiem znaczący wzrost i umocniły swoją pozycję na tym ważnym rynku.
Huawei pokonuje Apple na rynku smartwatchy
Zaskoczeniem jest tu przede wszystkim właśnie awans Huawei na pozycję lidera pod względem liczby sprzedanych urządzeń. Firma dostarczyła około 23,6 miliona sztuk, co oznacza wzrost o ponad 44% względem trzeciego kwartału 2023 roku. Udział rynkowy firmy wyniósł więc aż 16,9%.
Na sukces Huawei złożyła się przede wszystkim ekspansji na rynki w Azji i Bliskim Wschodzie oraz wprowadzenia nowych popularnych modeli, takich jak Watch GT 5 i innowacyjny Watch D2 z ciśnieniomierzem.
Apple brakuje tańszych propozycji
Apple dominujący w segmencie smartwatchy, zaliczył jednak spadek w łącznych dostawach urządzeń noszonych o 12,8%. Problemem giganta z Cupertino jest fakt, że nie posiada wielu tańszych alternatyw, przez co nie każdy w portfolio marki znajdzie coś dla siebie. Udział rynkowy firmy wyniósł więc aż 16,2%, niewiele mniej od Huawei.
Samsung także zanotował wzrost sprzedaży, aż o 24%, dzięki szerokiemu portfolio z flagowymi propozycjami, jak Galaxy Watch Ultra oraz bardziej przystępnymi modelami, jak Galaxy Fit3. Udział rynkowy Samsunga wyniósł 8,3%.
Wzrosty notuje także Xiaomi (14,7% udziału w rynku) i BBK Electronics (marki OPPO, OnePlus i Vivo – 5,6% udziału), proponujących przede wszystkim przystępne cenowo propozycje. Te produkty cieszą się powodzeniem szczególnie w krajach rozwijających się.
Test HUAWEI WATCH D2. Czy ten smartwatch zmieni Twoje podejście do zdrowia?
Źródło: IDC, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.