Klienci PKO BP w opałach. Popularna instytucja wystosowała istotny komunikat, przypominając użytkownikom, w jaki sposób uchronić się przed zagrożeniem ze strony rzekomych pracowników. Okazuje się, że kilka kliknięć w prosty i przyjemny sposób pozwoli Wam uniknąć kłopotów.
Regularne komunikaty wydawane przez największe banki w naszym kraju są już całkowitą normalnością. Ciężko dziwić się temu, że instytucje chcą ostrzegać klientów o wprowadzanych zmianach, przerwach technicznych, czy o potencjalnych niebezpieczeństwach związanych z działalnością oszustów.
2 kwietnia PKO BP wydało quiz, który możemy bezapelacyjnie określić również mianem ważnego komunikatu. Przypomina on o poważnym zagrożeniu dotyczącym wszystkich klientów PKO. Chodzi o coraz częściej pojawiający się problem z podszywaniem się pod instytucję – w niedługiej wiadomości bank podkreślił, jak działają oszuści oraz jak kilkoma kliknięciami pozbyć się problemu.
Klienci PKO BP powinni mieć się na baczności

Fot. PKO BP
W tym konkretnym przypadku chodzi o osoby podające się za pracownika banku. Informowaliśmy Was już o cyberprzestępcach, którzy próbowali wmówić klientom, że są w niebezpieczeństwie i koniecznie muszą zabezpieczyć swoje finanse. Zdarzały się również przypadki, gdzie oszuści chcieli wyłudzić dane logowania do bankowości internetowej w celu zweryfikowania tożsamości użytkownika. Zainstalowanie dodatkowej aplikacji na telefon? Takie przypadki także miały miejsca.
PKO BP w obliczu tych bezczelnych działań przypomina, czego pracownik instytucji nigdy nie zrobi. Okazuje się bowiem, że ci nigdy nie poproszą o poufne dane, takie jak PIN, login czy hasło do bankowości. Nie zażądają również podania numeru PESEL, kodu BLIK ani instalacji żadnego oprogramowania. W przeciwnym wypadku z tyłu głowy powinna Wam się zapalić czerwona lampka.
Kilka kliknięć zapobiegnie kłopotom

fot. PKO BP
Klienci PKO BP mogą na etapie rozmowy z osobą podającą się za pracownika banku zweryfikować czy rzeczywiście mają z nim do czynienia. Wszystko odbywa się z poziomu aplikacji IKO. Kilka kliknięć wystarczy, aby łatwo i szybko uniknąć zagrożenia ze strony oszustów. Jak przeprowadzić taką weryfikację?
Może zabrzmieć to banalnie, ale wystarczy jedynie o nią poprosić. Wówczas powinniście dostać powiadomienie w aplikacji IKO z podstawowymi danymi pracownika, najlepiej jest je skonfrontować z dzwoniącym – dla bezpieczeństwa zadać mu pytanie o miejsce, z którego dzwoni itd. Jeśli informacje się zgadzają, rozmowę można bezpiecznie kontynuować. W przeciwnym wypadku lepiej się rozłączyć.
Santander bije na alarm. W grę wchodzą Wasze dane do konta bankowego
Źródło: PKO BP
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.