Klienci Millennium koniecznie powinni zapoznać się z wydanym ostatnio komunikatem. Użytkownicy mogą bowiem wpaść w niezłe bagno – świadomość ryzyka i kilka kliknięć powinno jednak prawie całkowicie zminimalizować ryzyko.
Millennium Bank cieszy się niemałą popularnością w Polsce, do tej pory zaufała mu ogromna liczba osób. Nie powinno nikogo dziwić, że bank w trosce o swoich klientów regularnie wydaje różnego rodzaju powiadomienia. Poza oczywistym wprowadzaniem aktualizacji czy organizacji przerw technicznych, instytucji zdarza się publikować wiadomości, z którymi trzeba niezwłocznie się zapoznać.
Jedna z nich została wydana już jakiś czas temu. Millennium wówczas zwrócił uwagę na kwestie związane z bezpieczeństwem. W komunikacie zawarto informacje o tym, na co warto uważać oraz w jaki sposób radzić sobie w sytuacji potencjalnie kryzysowej. Instrukcje przygotowane przez bank mogą uratować Wasze pieniądze.
Millennium zwraca się do swoich klientów w ważnej sprawie

Fot. Millennium
Bank przypomina o potrzebie zachowania czujności w przypadku kontaktu z osobami podającymi się za pracowników banku. Przestępcy często próbują bowiem wykorzystać zaufanie klientów, prosząc ich o dane osobowe, numery PIN, czy hasła. Zdarza się też, że sugerują instalację aplikacji do zdalnego kontrolowania urządzenia czy to telefonu, czy komputera.
Millennium zwrócił uwagę, że oszuści w celu wyłudzenia od Was pieniędzy przyjmują kilka taktyk. Podszywają się oni bowiem pod pracowników banku, brokerów inwestycyjnych, a nawet funkcjonariuszy policji. Powinniście pamiętać w takim momencie, żeby nikomu nie udostępniać danych wrażliwych, w tym numeru karty czy kodów BLIK. Dlaczego?
Otóż instytucja przypomina, że ich pracownicy nigdy nie poproszą Was o podanie hasła, PIN-u, ani nie będą wymagali wysłania kodu BLIK lub przelewu. Jednym z dwóch najlepszych sposobów na upewnienie się, czy macie do czynienia z prawdziwym pracownikiem jest skontaktowanie się bezpośrednio z samym bankiem, używając oficjalnych numerów kontaktowych.
Zawsze możecie zweryfikować pracownika banku

Bank Millennium na Windows Phone, fot. appManiaK.pl
Millennium przypomina, że klienci w razie wątpliwości mogą również zażądać weryfikacji tożsamości od konsultanta w trakcie rozmowy. Wówczas wszelkie informacje na jego temat będą przesyłane wyłącznie przez aplikację mobilną banku. Klienci nie powinni więc oczekiwać żadnych linków ani wirtualnych wizytówek.
Podczas rozmowy, pracownik wyśle Wam powiadomienie w aplikacji, które wystarczy uważnie przeczytać i zatwierdzić. Jeśli udostępnione dane nie zgadzają się z tymi podanymi przez rzekomego pracownika, powinien być to dla Was sygnał, żeby się rozłączyć.
Źródło: Millennium
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.