Adweek, magazyn specjalizujący się we wszelkiego typu reklamach, opublikował wyniki raportu Adreaction 2012, przeprowadzanego na terenie Stanów Zjednoczonych przez firmę Millward Brown. Rezultaty? Z ośmiu typów mobilnych reklam wszystkie bardziej przypadają do gustu mężczyznom niż kobietom. Nikt za nimi specjalnie nie przepada, ale niechęci zdecydowanie więcej jest u płci pięknej. Grupa respondentów liczyła około tysiąca osób.
Tylko 23 procent ankietowanych pozytywnie wypowiadało się o mobilnych reklamach, uważając je za konieczne w rozwijaniu świadomości marki.
Adweek zaznacza, że im bardziej „wymyślne” reklamy wyświetlano użytkownikom, im bardziej angażujące, oparte przykładowo na augmented reality, tym mniej kobiet odbierało je pozytywnie. 15 procent mężczyzn odnosiło się pozytywnie do takiej formy promocji. Kobiet – 6 procent.
Generalny wniosek wyciągnięty przez twórców raportu jest prosty: mobilne reklamy nie są jeszcze w tym miejscu, w którym być powinny. Większość firm nie potrafi sprostać wymaganiom użytkowników, promując swoje produkty w sposób nieodpowiadający konsumentom. Zdarzają się oczywiście podmioty, które z powodzeniem zwiększyły sprzedaż po mobilnej promocji, jednak jest ich relatywnie niewiele.
Cały raport znajdziesz tutaj w postaci pliku PDF.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.