Amerykański koncern internetowy Amazon.com wprowadził wczoraj ciekawy sposób sprzedaży wysyłkowej – usługę TextBuyIt. Wysłanie SMS-a z nazwą produktu, jego opisem lub numerem ISBN, powoduje otrzymanie zwrotnej informacji o jego cenie w sklepie Amazon.com. Oferta wydaje się wyjątkowo prosta i zarazem podchwytliwa.
Zwrotna informacja, którą otrzymuje potencjalny klient Amazon.com, zawiera dane dwóch produktów, które można natychmiast zakupić. Aby to uczynić, wystarczy przesłać SMS-a zawierającego „1” lub „2”. Można także zażądać kolejnych ofert, wpisując w treści wiadomości literę „M” (od „More”). Gdy klient zdecyduje się na SMS-owy zakup, uzyskuje połączenie z automatycznym, głosowym systemem telefonicznym, który przeprowadza proces składania zamówienia.
Oczywiście TextBuyIt działa wszędzie tam, gdzie dostępna jest sieć GSM. Można więc domyślać się, że klienci wybierając się na zakupy do centrum handlowego, po obejrzeniu interesującego produktu zechcą także sprawdzić jego cenę w serwisie Amazon.com. Jeśli okaże się atrakcyjna, niewykluczone, że nie zdecydują się na zakup w „realnym” sklepie.
Tych domysłów jednak nie potwierdza Howard Gefen, odpowiedzialny w Amazon.com za opłaty dokonywane z telefonów komórkowych. „Sądzimy, że to znakomita oferta dla naszych klientów, niezależnie od tego… skąd zechcą dokonać zakupu”, skomentował zalety TextBuyIt Howard Gefen.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.