Na wyniki sprzedaży Lumii czekało wiele osób: analitycy, dziennikarze, blogerzy, klienci zainteresowani tematem. Wszyscy zastanawiali się, ile nowych słuchawek uda się sprzedać fińskiej firmie w ostatnim kwartale 2012 roku. Po wprowadzeniu na rynek urządzeń Lumia 920 oraz Lumia 820 pojawiały się różne (często sprzeczne informacje na temat wielkości ich sprzedaży. Teraz mamy już konkretne dane w tej kwestii.
W okresie od poczatku października do końca grudnia 2012 roku Nokii udało się sprzedać 4,4 mln smartfonów Lumia. Dla porównania, w III kwartale sprzedano 2,9 mln Lumii. Rynek odebrał dobrze te dane – cena akcji fińskiego producenta poszła do góry o kilkanaście procent. Warto odnotować, że firmie po raz pierwszy udało się sprzedać więcej smartfonów z platformą Windows Phone niż z Symbianem (tych ostatnich sprzedano 2,2 mln). Całkowita sprzedaż smartfonów Nokii wyniosła 15,9 mln. Zastanawiacie się pewnie, co jeszcze składa się na smartfonową ofertę Finów? Otóż do swoich wyliczeń korporacja dorzuca modele Asha (wcześniej te urządzenia klasyfikowano jako zwykłe telefony – Finowie chcieli chyba poprawić statystyki sprzedaży „inteligentnych telefonów”).
Producent nie ujawnia ile dokładnie sprzedano Lumii z platformą Windows Phone 8, ale nawet jeśli przyjmiemy, że było to wspomniane 4,4 mln, to trudno uznać ten wynik za bardzo dobry. Wpisuje się on w prognozy sporej części analityków i samej firmy, a to uspokaja inwestorów – po prostu nie jest gorzej. Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę wyniki innych firm (zwłaszcza liderów rynku), to Nokia wypada w tym zestawieniu dość niekorzystanie.
Źródło: press.nokia.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.