Statystyczny Polak rozmawia przez telefon komórkowy prawie pół godziny dziennie – wynika z badania Ericsson Consumer Lab – a najdynamiczniej rosnącą grupą użytkowników telefonii mobilnej w Polsce są osoby powyżej 50 roku życia, korzystające głównie z podstawowych funkcji telefonu.
Jak można przeczytać w raporcie:
Jest to o tyle zaskakujące, że podczas podobnego badania przeprowadzonego w Polsce przez Consumer Lab w 2006 roku grupa ta deklarowała nikłe zainteresowanie komunikacją mobilną
Rosnącemu zainteresowaniu seniorów trudno jednak się dziwić, skoro w tym roku nareszcie doczekali się dedykowanych telefonów z polskim menu: MaxCom MM500, myPhone 1050 simply czy oferowany w salonach Ery model Emporia TalkPremium. Mają też targetowaną do swojej grupy wiekowej sieć komórkową wRodzinie.
Penetracja telefonii komórkowej w Polsce wynosi w sumie 85 procent. To mniej niż w badaniach przeprowadzonych przez UKE, z których wynika, że rzeczywista penetracja przekracza 97 procent.
Różnica bierze się z faktu, że UKE podaje liczbę aktywnych kart SIM, a Ericsson liczył zapewne posiadaczy komórek, nie sprawdzając, iloma numerami się posługują.
Ericsson ustalił też, że Polacy coraz dłużej rozmawiają przez telefon komórkowy. Statystyczny Polak rozmawia przez komórkę prawie pół godziny dziennie, dzwoniąc głównie w sprawach prywatnych.
Badanie Ericssona wykazało, że prawdziwą furorę nad Wisłą zrobiły elektroniczne usługi bankowe. W 2006 roku tylko 14% ankietowanych deklarowało, że wykonuje Internecie co najmniej jedną operację finansową tygodniowo. Tegoroczne badania wskazują, że z bankowych transakcji wykonywanych online korzysta już 41% Polaków tygodniowo.
Badania odbyły się w okresie marzec – maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.
źródło: fortel.info
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.