Analitycy z amerykańskiej firmy Strategy Analytics oszacowali, że w ostatnim kwartale 2012 roku spośród wszystkich sprzedanych smartfonów 92 procent stanowiły słuchawki z Androidem bądź iOS. Łącznie w ciągu tych trzech miesięcy do nowych klientów trafiło 217 milionów egzemplarzy zaawansowanych telefonów. W całym 2012 roku sprzedano ponad 700 milionów tego typu produktów, co stanowi niemal 40-procentowy wzrost względem analogicznego okresu w roku 2011.
Android jest obecnie zdecydowanym zwycięzcą w kategorii popularności. System Google’a zainstalowany jest na ponad 70 procent sprzedawanych smartfonów, podczas gdy iPhone’y to tylko 22 procent. Pozostałe produkty ujęte w rankingu to głównie Windows Phone i – jeszcze „stare” – BlackBerry. Pozostałe platformy, takie jak Symbian, stanowią śladową ilość sprzedaży w porównaniu z obecnie panującym „duopolem”.
W 2013 roku rynek może stać się jednak nieco bardziej zatłoczony. Już za chwilę do wyścigu o koronę dołączy nowe BlackBerry 10, pojawił się też Firefox OS. Cały czas czekamy też na przełom Windows Phone i zdobycie przezeń większej ilości użytkowników.
Do sukcesu robocika przyczynił się przede wszystkim Samsung, który obecnie jest największym na świecie wytwórcą telefonów komórkowych.
Źródło: Strategy Analytics
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.