Według Strategy Analytics Apple sprzedało największą ilość smartfonów w ostatnim kwartale 2012 roku. Pod kątem ilości prześcignęło globalnego lidera – Samsunga – na terenie USA. W ciągu trzech miesięcy firma z Cupertino uzbierała 17.7 milionów zamówień, zdobywając 34 procent rynku. To prawie 10-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym kwartałem w roku 2011.
Co istotne, statystyki dotyczą wszystkich telefonów, nie tylko smartfonów.
Powodami sukcesu Apple’a są popularne środowisko mobilne, dobre oferty subsydiowania i rozległa promocja nowego iPhone’a 5
– tłumaczy szef Strategy Analytics, Neil Mawston
Samsung znalazł się na drugim miejscu z wynikiem niewiele gorszym. Do użytkowników w Stanach Zjednoczonych trafiło 16.8 miliona słuchawek, co przekłada się na 32-procentowy udział. Zważywszy na ostatnie plotki, roku można spodziewać się jeszcze bardziej zaciętej batalii pomiędzy dwoma producentami. Apple podobno pokaże jeszcze większego iPhone’a, Samsung zaprezentuje z kolei Galaxy S IV. Przypominam sobie w tym momencie policzki wymierzane sobie nawzajem przez marketingowców jednego i drugiego, po cichu licząc na większą kreatywność w nadchodzących miesiącach.
Nie zapominajmy jednak, że wynik całoroczny w dalszym ciągu należy do Koreańczyków. Samsung prześcignął bowiem Nokię jako największy dostawca telefonów na świecie i w dalszym ciągu tę pozycję utrzymuje.
Analitycy nie wykluczają, iż w bieżącym kwartale to Samsung stanie na pierwszym miejscu.
Źródło: Strategy Analytics
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.