Samsung jest nie tylko jednym z najlepszych na świecie producentów telefonów, ale i w Chinach radzi sobie świetnie. W 2012 roku potroił sprzedaż swoich produktów.
Chiński rynek jest zdominowany przez smartfony z systemem Android, które obecnie stanowią ponad 80% wszystkich telefonów. Wśród nich największym producentem jest Samsung, którego udział w rynku wynosi 17,7% i sprzedażą na poziomie 30 milionów smartfonów. Co najciekawsze w 2011 roku Samsung sprzedawał tylko 10 milionów swoich produktów w Państwie Środka, więc udało mu się potroić ten wynik.
Drugie jest Lenovo z z 13% udziałem na rynku, a trzecie Apple ma 11%. Nokia za to bardzo dużo straciła w 2012 roku i z prawie 30% udziału w rynku teraz ma niecałe 4%. Trzeba też pamiętać, że na chińskim rynku jest dużo lokalnych producentów, którzy również mają swoje udziały, np. ZTE czy Huawei.
Chiński rynek ma ogromny potencjał i bogate portfolio produktów Samsunga sprawdza się tam idealnie. Jednak z roku na rok konkurencja jest coraz większa, a chińskie czy indyjskie smartfony mają szanse walczyć z koreańskim gigantem. Niech przykładem będzie opisywana firma XOLO, które oprócz budżetowego Q800 szykuje również telefon najwyższej klasy.
Źródło: thenextweb.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.