Firma Samsung Electronics przedstawia rekordowe wyniki sprzedaży popularnego dotykowca, Samsung S5230, znanego w Polsce jako Avila. W ciągu sześciu miesięcy na całym świecie sprzedano ponad 10 milionów sztuk tego telefonu. Jak dotąd w tak krótkim czasie żaden inny model sygnowany logiem Samsunga nie osiągnął takiego sukcesu.
Avila to szósty z kolei telefon wyprodukowany przez firmę Samsung, którego sprzedaż przekroczyła 10 milionów sztuk. Dotychczas ten próg najszybciej osiągnął, wprowadzony na rynek w listopadzie 2006 roku, slider Samsung E250 – 10 milionów egzemplarzy kupiono w ciągu 10 miesięcy od daty premiery.
W ciągu pierwszych czterech miesięcy sprzedano ponad 5 milionów sztuk telefonów Samsung Avila. Tylko w maju było to 700000 egzemplarzy a telefon zyskiwał coraz większą popularność. W czerwcu sprzedano już 900000 egzemplarzy, w lipcu i sierpniu odpowiednio 1,6 i 1,7 miliona sztuk, a we wrześniu i październiku przekroczono próg 2 milionów.
W samej Europie łączna sprzedaż wyniosła 5 milionów egzemplarzy. Telefon odniósł również sukces w Ameryce Łacińskiej (1,6 milionów telefonów), we Wspólnocie Niepodległych Państw (900000 egzemplarzy) oraz w Chinach (800000 sztuk). Samsung Avila stał się także bestsellerem w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i Holandii.
Sukces Avili jest zapowiedzią nowej ery na rynku telefonów komórkowych. Dotykowe ekrany przestały być domeną drogich modeli. Naszym celem jest zdobycie pozycji lidera na globalnym rynku telefonów z dotykowymi wyświetlaczami. Wierzymy, że uda nam się ją osiągnąć dzięki zróżnicowanemu portfolio naszych telefonów i konsekwentnej strategii marketingowej.
Young-hee Lee, Wiceprezes ds. Marketingu w Dziale Komunikacji Komórkowej w SAMSUNG Electronics.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.