Każdy zna słynne logo WiFi, lecz teraz należy się zacząć przyzwyczajać do tego z lewej. Już wkrótce może stać się niezwykle popularnym znakiem towarowym. Czym jest „mobile broadband”? To logo znajdzie się na tych urządzeniach, które pozwolą połączyć się z internetem tuż po wyjęciu z pudełka, bez konieczności posiadania routera WiFi, czy szukania hotspotu. Krótko mówiąc – dotyczy tych gadżetów (laptopów, netbooków, MID, smartfonów, komórek), które łączą się z 3G lub nowszą technologią przesyłu danych.
Ta istotna alternatywa dla WiFi ma w istocie wyprzeć docelowo darmowy, bezprzewodowy internet. Powodów jest wiele – na dalszym rozwoju 3G i 4G (a także… 5G) zyskają nie tylko producenci urządzeń, lecz także operatorzy sieci komórkowych. Inicjatywa „Mobile Broadband” została podjęta przez 16 gigantów branż IT i telekomunikacji, zaś na ich czele stanęła GSM Asociation (GSMA), a jak wiadomo – w jedności siła. Ale bez obaw, klienci pewnie także nie stracą, gdyż zasięg sieci WiFi jest często darmowy, lecz zwykle bardzo ograniczony. A liczna i silna konkurencja sprawia, że ceny spadają…
W pierwszej fazie rozwoju Mobile Broadband firmy zobowiązują się współdziałać w celu szerszej instalacji modemów 3G w notebookach, by wygodne korzystanie z sieci było powszechne aż w 91 krajach. Dzięki nowemu logu „Mobile Broadband” klienci łatwo zidentyfikują urządzenia, które pozwolą na bezprzewodową łączność z internetem. Branża jest zdeterminowana – na promocję nowej marki przeznaczony zostanie w przyszłym roku 1 miliard dolarów.
16 firm uczestniczących w uruchomieniu nowej inicjatywy to: 3 Group, Asus, Dell, ECS, Ericsson, Gemalto, Lenovo, Microsoft, Orange, Qualcomm, Telefónica Europe, Telecom Italia, TeliaSonera, T-Mobile, Toshiba oraz Vodafone. Czas pokaże, czy nowe logo Mobile Broadband stanie się rozpoznawalne i faktycznie docelowo wyeliminuje WiFi.
źródło: 3g.co.uk
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.