Zamieszania wokół podwyżek abonamentów w T-Mobile ciąg dalszy. Tym razem sprawą zajmie się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie pism, jakie wpłynęły do tej instytucji od abonentów sieci.
Przypomnijmy: kilka tygodni temu T-Mobile wystosował do części swoich abonentów list, w którym poinformował o konieczności przejścia na jeden z planów taryfowych w ramach oferty JUMP!. W przypadku odmowy zmiany abonent musiał liczyć się z podwyżką obecnego abonamentu o 5 złotych. W zaistniałej sytuacji spora grupa adresatów tej wiadomości postanowiła rozwiązać umowy z operatorem, z kolei jeszcze inni – jak widać – złożyli skargę do UOKiK na działania operatora.
Urząd w ciągu 30 dni postara się sprawdzić, czy zmiana warunków zawartych w umowie odbyła się w sposób zgodny z obowiązującym prawem. Dodatkowo UOKiK ma wykazać, czy T-Mobile takimi działaniami nie złamało umowy z konsumentami, a osobnym tokiem działania został objęty fakt, czy abonenci zostali należycie poinformowani o możliwości zerwania umowy, a czas, w którym mogli tego dokonać, był zgodny z normami prawnymi. Jeśli dochodzenie wykaże nieprawidłowości, Prezes Urzędu z automatu rozpocznie postępowanie karne w sprawie prowadzenia praktyk naruszających interesy konsumentów.
Źródło: UOKiK
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.