Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama, wedle której osoby kupujące starter Orange miały wybrać swój własny, unikalny numer telefonu, jest niezgodna ze stanem faktycznym i podaje fałszywe informacje.
Skarga, jaka wpłynęła do komisji, zwracała uwagę na brak możliwości wybrania wszystkich cyfr wchodzących w skład numeru, a jedynie czterech z dziewięciu liczb – jedyną inną możliwością jest skorzystanie z zestawu kombinacji podanych przez Orange lub też wybranie losowego numeru. O tym, iż mamy do czynienia z pełną dowolnością wyboru miała świadczyć animacja przedstawiająca wszystkie obracające się cyfry w starterze.
Orange nie zgadzało się z tym stanowiskiem, zwracając uwagę na fakt, iż opis zamieszczony na starterze jednoznacznie wskazywał na fakt, iż mamy do wyboru trzy sposoby uzyskania numeru: wybierając ulubione cyfry, wskazując jeden z zaproponowanego zestawu lub też korzystając z losowej opcji. Ponadto w spocie zawarto informację o „tysiącach dostępnych numerów możliwych do wyboru”, co ogranicza pole manewru w tej kwestii.
Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, iż reklama narusza zasady kodeksu etyki i nadużywa zaufanie klientów oraz brak odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w tym temacie. Zgadzacie się z werdyktem KER?
źródło: Komisja Etyki Reklamy
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.