Program Android One miał być receptą Google na zwiększenie sprzedaży niskobudżetowych smartfonów, głównie na indyjskim rynku. Do projektu w połowie września bieżącego roku przystąpiły trzy firmy – Karbonn, Micromax oraz Spice. Okazuje się jednak, że coś poszło nie tak, gdyż zainteresowanie (bądź, co bądź) przyzwoitymi urządzeniami za relatywnie małe pieniądze nie przyniosło pożądanego efektu.
Według danych dostarczonych przez IDC, w październiku na indyjski rynek zostało wysłanych osiem milionów smartfonów z czego propozycje z Android One, to kropla w morzu, gdyż stanowią zaledwie 2.5% całości. Niestety, za taki stan może winić się tylko Google, gdyż urządzenia były początkowo oferowane tylko za pośrednictwem sklepów internetowych, a jak wiemy grupą docelową są osoby o mniejszej zasobności portfela, a więc wielce prawdopodobne jest, że nie posiadają dostępu do Internetu lub jest on bardzo ograniczony.
Kolejną przyczyną problemów Google ze sprzedażą smartfonów należących do programu Android One jest silna konkurencja – Xiaomi oraz Motorola. Druga firma ma mocnego asa w rękawie w postaci Motoroli Moto E, zaś Xiaomi konkuruje modelem Redmi 1S. Niewykluczone, że w najbliższym czasie sprzedaż się poprawi, gdyż gigant wyszukiwarkowy wejdzie z Android One na kolejne rynki.
źródło: talkandroid
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.