Jak co roku, ogólnopolski dziennik Rzeczpospolita opracował i opublikował Ranking Najcenniejszych Polskich Ma®ek, w którym nie zabrakło oczywiście sieci komórkowych. Oczywiście dużo im brakuje do takich znaków firmowych jak Orlen czy PZU, ale pozycji, które zajęły nie muszą się wstydzić.
W generalnym rankingu, w którym kryterium była wartość nazwy, Era i Plus zmieściły się w pierwszej dwudziestce, zajmując odpowiednio 5 i 9 miejsce. Obie sieci jednak, odnotowały spadek wartości w stosunku do roku 2009. Jedynym operatorem, który odnotował wzrost wartości jest P4, właściciel marki Play (skok z miejsca 44. na 22.), której wartość podniosła się w ciągu roku aż o 70%.
W kategorii rozwiązań telekomunikacyjnych, pierwsza trójka jest zdominowana przez operatorów telefonii komórkowej. Pierwsze dwa miejsca pozostały bez zmian i kolejność jest taka sama jak w przypadku rankingu głównego. Trzecią pozycję objął natomiast Play, który na podium zajął miejsce Telekomunikacji Polskiej. Na kryterium „moc marki” składały się takie kwestie jak postrzegana przez klientów jakość, wartość jak i świadomość marki.
W rankingu z niewiadomych przyczyn nie został uwzględniony PTK Centertel, właściciel marki Orange.
Źródło: rp.pl, telix
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.