Firma Google zaprezentowała odświeżony Android Market. Dzięki zmianom serwis internetowego giganta ma zmniejszyć dystans dzielący go od AppStore. W pierwszej kolejności postawiono na odświeżenie interfejsu. Będzie można znaleźć także nowe kategorie aplikacji.
Aktualizacja dostępna jest dla wszystkich użytkowników korzystających z systemu operacyjnego Android 1.6 i jego nowszych wersji. Przede wszystkim zmienił się interfejs programu. Ekran startowy przypomina teraz karuzelę, na której demonstrowane są aplikacje. Pojawiła się funkcja Related, dzięki której proponowane będą aplikacje podobne do tej aktualnie przeglądanej przez użytkownika. Warto przy tym podkreślić, iż zwiększyła się sama liczba kategorii aplikacji na stronie Android Market (np. dział widżetów).
Znacznie ograniczono czas, w trakcie którego użytkownik może zrezygnować z aplikacji i odzyskać swoje pieniądze. Wcześniej były to 24 godziny, teraz zaledwie 15 minut. Użytkownicy będą mieli dostęp tylko do tych aplikacji, które „pójdą” na ich smartphonach. Jeśli wymagania sprzętowe będą zbyt wysokie, to aplikacje nie wyświetlą się w katalogu. Po zmianach z Android Marketu można pobierać aplikacje o maksymalnym rozmiarze 50 MB.
Warto wspomnieć, iż wprowadzono ocenę zawartości, dzięki której rodzice będą mogli decydować do jakich materiałów dostęp będą miały ich dzieci. Pod względem liczby aplikacji sklep Google zajmuje obecnie drugie miejsce na rynku. Liderem pozostaje AppStore należący do Apple.
Źródło: pcnews
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.