Na początku grudnia poinformowaliśmy Was o wielkich zmianach w Motoroli – już jutro przestanie istnieć Motorola, Inc., a w jej miejsce powstaną Motorola Solutions i Motorola Mobility. Dzięki tym zabiegom firma ma odbić się od dna i zacząć przynosić konkretne zyski. O lepszej przyszłości myślą zwłaszcza pracownicy Motorola Mobility – koncernu, który ma się zająć rozwojem telefonów komórkowych, smartphonów i tabletów. Może się jednak okazać, że o zmianach pomyślano zbyt późno i korporacja zostanie zmarginalizowana na rynku. Tak przynajmniej wynika z doniesień płynących z Tajwanu.
Producenci urządzeń mobilnych i komponentów do ich budowy poinformowali właśnie, że zestawienia zamówień na rok 2011 wskazują, iż w pierwszym kwartale bieżącego roku ponad 50% smartphonów, które trafią na rynek będzie pochodzić od trzech firm – Apple, RIM i HTC. Producenci ci w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2011 roku powinni dostarczyć na rynek odpowiednio 19-20 mln, 14-15 mln i 8-9 mln smartphonów.
Liderem w tym rankingu pozostanie Nokia, do której należeć będzie aż 30% rynku. Apple z udziałem ponad 20% ma zająć miejsce drugie (wyprzedzając tym samym obecnego wicelidera – firmę RIM). Z kolei HTC i Samsung mogą uszczknąć po 10 % ze smartphonowego tortu. A jest o co walczyć – do kwietnia na świecie ma trafić do odbiorców ponad 80 mln tych urządzeń. Część analityków nie zgadza się jednak z wyliczeniami dotyczącymi udziału wymienionych firm w światowym rynku, bowiem z przedstawionych danych wynika, że 5 korporacji dotrze do 90% klientów, co wydaje się mało prawdopodobne. Zwłaszcza, że prawdziwą ofensywę zapowiedziały władze LG.
Warto w tym miejscu wspomnieć, iż dzisiejszego lidera na rynku słuchawek – Nokię – zamierza w ciągu trzech lat zdetronizować firma Samsung. Przedstawiciele południowokoreańskiego giganta poinformowali, że zamierzają zostać największym na świecie producentem telefonów komórkowych, a kluczowy w tym planie ma być właśnie rok 2011. Koncern notuje ciągły wzrost popytu na swoje urządzenia mobilne, w związku z czym podjęto decyzję o zwiększeniu produkcji w Chinach i Wietnamie. 60% urządzeń mobilnych marki Samsung ma w tym roku powstać w Państwie Środka, 15% w Wietnamie, 14% w Korei południowej, 6% w Brazylii, a 5% w Indiach.
Źródło: onliner, mnovosti
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.