Platforma Android Wear została powołana do życia przez Google na potrzeby akcesoriów naręcznych. Opiera się o karty Google Now, a zatem jej funkcjonalność wzrasta wraz z rozszerzeniem możliwości wspomnianej aplikacji. Nie da się ukryć, że „inteligentne” zegarki pracujące pod jej kontrolą są stosunkowo drogie – zwłaszcza na polskim rynku – a zatem zainteresowanie modą ubieralną nie jest tak wysokie, jakby oczekiwało Google. Potwierdzeniem tego mają być dane zebrane przez Canalys.
Canalys szacuje, że w 2014 roku dostarczono zaledwie 720 tysięcy zegarków typu Smart, które pracują pod kontrolą Android Wear. Jest to kropla w morzu urządzeń naręcznych, których w ubiegłym roku dostarczono 4.8 miliona egzemplarzy.
Największym hitem sprzedażowym wśród zegarków z Android Wear okazał się Moto 360 za produkcją, którego stoi amerykański koncern Motorola. Zegarek znacznie wyprzedził propozycję ASUSa, LG, Samsunga, a także Sony.
Niestety, nie ujawniono szczegółowych danych sprzedażowych propozycji pracujących pod kontrolą Tizen OS od Samsunga, ale poinformowano, że te również nie cieszyły się zbyt dużym zainteresowaniem.
źródło: androidos
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.