Play, sieć słynąca z wielu niekonwencjonalnych i agresywnych zagrywek, zamierza zmienić swoją politykę cenową. Po fali plotek na temat ewentualności sprzedaży znanej marki (po części wywołanych przez postępowanie samych udziałowców operatora – m.in. islandzki fundusz Novator) w mediach pojawiło się oświadczenie prezesa P4, który zapewnił, iż firma nie jest na sprzedaż. Dużo ciekawszą informacją jest jednak pochodząca z tego samego źródła wiadomość o zmianie generalnej strategii w sieci Play.
Według Jorgena Bang-Jensen’a, Play jest w dobrej kondycji i nie ma absolutnie żadnych powodów, aby w tej chwili się go pozbywać.
Rośniemy za szybko, poprawiamy rentowność, mamy mnóstwo pomysłów na rozwój
– dodaje prezes P4
Najwyraźniej jednak nie do końca udziałowcy ufają aktualnie przyjętej przez znanego operatora strategii, albowiem Bang-Jensen jasno zadeklarował, iż oferta Play doczeka się kilku poważnych zmian. Zamiast obecnej (doskonale znanej większości gsmManiaKów) polityki obniżania cen i walki z innymi operatorami na tym polu, firma przyjmie nowe rozwiązanie, które sprowadzić można do hasła „więcej, za tą samą cenę„.
Nie chcemy już być najtańsi. Nasze hasło to: oferujemy więcej za tę samą cenę. Większy transfer, więcej minut, więcej SMS-ów za abonament, którego cena jest zbliżona do konkurentów. Choć ostatecznie nasza cena jest i tak relatywnie niższa niż pozostałych graczy.
– powiedział Bang-Jensen w wywiadzie dla „Pulsu Biznesu”
Czy taka zmiana wyjdzie na dobre Play? Wielu dotychczasowych klientów sieci może mieć na ten temat inne zdanie. Wystarczy wszak jedna wizyta na popularnym blogu Marcina Gruszki (rzecznika Play) by przekonać się, iż najczęstsze zarzuty wobec operatora dotyczą spraw zupełnie innego kalibru – internauci najczęściej narzekają na kiepską jakość obsługi w BOK oraz na niedostateczne pokrycie sieci – szczególnie w obszarach o mniejszym zaludnieniu. Nie bez znaczenia jest również wywołane jakiś czas temu zamieszanie medialne wokół stawek MTR i tzw sprawy fałszowania podpisów.
Czy zatem w tym kontekście nowa strategia Play rzeczywiście poprawi sytuację operatora na rynku? Niewykluczone, iż przynajmniej częściową odpowiedź na to pytanie otrzymamy już wkrótce – na dzisiaj zaplanowana jest bowiem pierwsza (i według słów Marcina Gruszki – najważniejsza) konferencja Play w tym roku.
Źródła: blogPlay, Puls Biznesu
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.