Apple rzadko ujawnia dane ze sprzedaży swoich produktów, ale kiedy już to robi, to możemy być pewni, że są to naprawdę dobre wyniki. Długie kolejki i wystawanie przed sklepami Apple, to już w zasadzie standard. Okazuje się, że amerykańska firma znowu dominuje kolejną gałąź rynku mobilnego.
Według Strategy Analytics, Apple obecnie ma aż 75,5% udziałów w rynku smartwatchy i urządzeń ubieralnych. Dzięki firmie z jabłkiem w logo, rynek wearables cały czas się rozwija i generuje jeszcze większe wzrosty sprzedaży niż w zeszłym roku.
Mimo paru kompromitacji i błędów związanych z premierą czy samym działaniem inteligentnego zegarka od Apple, okazuje się, że firma znowu stworzyła produkt, który sprzedaje się nadzwyczaj dobrze.
Warto jednak zauważyć, że nowy, charakterystyczny rynek urządzeń ubieralnych jest bardzo mocno podatny na zmiany i duże wahania. Rok temu Samsung znalazł się w podobnej sytuacji mając udział w rynku wearables na poziomie 73%, czyli dosłownie odrobinę mniej niż Apple.
To wszystko oznacza, że możemy spodziewać się lada moment prawdziwego boomu na urządzenia ubieralne. Trochę tak jak było z tabletami. Rynek nasyci się a sprzedaż i zainteresowanie klientów zacznie stopniowo spadać.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.