Jeszcze niedawno, bo kilka lat temu, HTC było jednym z liderów rynku mobilnego, który trzymał się stabilnie na nogach. W skutek nieprzemyślanych decyzji oraz błędów okazało się jednak, że tajwańska firma szybko spadła z podium na rzecz innych producentów. Niestety, bieżący rok nie będzie przełomowym.
Chalin Chang poinformował, że jedna piąta sprzedanych smartfonów firmy pochodzi ze średniej półki cenowej. Obecnie wartość HTC spadła o 51 procent w porównaniu do zeszłego roku. Tajwańska korporacja po raz kolejny spróbuje złapać się brzytwy i zmniejszy liczbę oferowanych modeli. Taki ruch ma pomóc odzyskać stabilność finansową i przyciągnąć kolejnych klientów, którzy obecnie mogą się zgubić przeglądając katalog produktowy HTC.
Kolejnym ruchem będą cięcia miejsc pracy. HTC ma zamiar obciąć fundusze przeznaczone na wydatki na czym na pewno ucierpi (bardzo słaby) dział marketingu.
Presja wywierana na firmę przez takich gigantów jak Samsung i Apple jest bardzo duża. Dołóżmy do tego co raz większą popularność chińskich modeli i może się okazać, że logo HTC już niedługo zniknie z rynku mobilnego.
źródło: Reuters
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.